Mazda3 Forums banner
61 - 78 of 78 Posts
Hallo mensen, ik heb een model uit 2004 en heb deze mod gedaan, hij werkt perfect! Je kunt nu je radio vervangen door een aftermarket-radio zonder de klimaatstatus te verliezen. Maar als je door de boordcomputerinstellingen wilt kunnen bladeren en de klok wilt instellen, moet je ofwel een 2006-2009 headunit plaatsen, de instellingen instellen en zonder de stroom van het voertuig te verwijderen, gewoon de headunit verwijderen en je eigen unit plaatsen. Ik heb deze mod in combinatie met eonon d5151z gedaan en het werkt perfect, ik heb toegang tot boordcomputer en klok.

Hallo mensen, ik heb een model uit 2004 en heb deze mod gedaan, het werkt perfect! Je kunt nu je radio vervangen door een aftermarket radio zonder de klimaatstatus te verliezen. Maar als je door de boordcomputerinstellingen wilt kunnen bladeren en de klok wilt instellen, moet je ofwel een 2006-2009 headunit plaatsen, de instellingen aanpassen en zonder de stroom van het voertuig te verwijderen, gewoon de headunit verwijderen en je eigen unit plaatsen. Ik heb deze mod gedaan in combinatie met eonon d5151z en het werkt perfect, ik heb toegang tot de boordcomputer en de klok.
Had je het klimaatdisplay voordat je de swap deed? Ik heb mijn 05 LCD verwisseld met een 07 toen ik mijn ga5151f installeerde. Het display werkt prima, behalve dat het klimaatregelingsgebied aan de rechterkant altijd leeg is. Mijn auto heeft geen automatische klimaatregeling, ik denk dat dit de reden is waarom het leeg is.

Hallo mensen, ik heb een model uit 2004 en heb deze mod gedaan, het werkt perfect! Je kunt nu je radio vervangen door een aftermarket radio zonder de klimaatstatus te verliezen. Maar als je in staat wilt zijn om door de boordcomputerinstellingen te bladeren en de klok in te stellen, moet je ofwel een 2006-2009 headunit plaatsen, de instellingen instellen en zonder de stroom van het voertuig te verwijderen, gewoon de headunit verwijderen en je eigen unit plaatsen. Ik heb deze mod gedaan in combinatie met eonon d5151z en het werkt als een charme, ik heb toegang tot de boordcomputer en de klok.
HĂ©, Kapazo, goed gedaan!

Ik heb een 2006-2009 LCD bedraad in mijn 2005 - een enorme dank aan de OP voor de schema's - en met de standaard radio gaf hij de temperatuur weer. Ik bestelde een vervangende radio in de veronderstelling dat het een BR2B-66-AR0 (met een "Info"-knop) van een auto uit 2006 zou zijn en de verkoper stuurde in plaats daarvan een BR2D-66-AR0 (met een "Set"-knop) - die de LCD de klok en het radiostation etc. laat zien - dus de bedrading is succesvol, maar ongeacht welke knopcombinaties ik gebruik, ik krijg geen "DIS On" omdat de BR2D-66-AR0 geen boordcomputerfunctionaliteit heeft. Beide units zijn geproduceerd door Sanyo en niet door Clarion. Ik heb gelezen dat alleen Clarion head units werken, maar ik heb ook de specificaties gelezen voor de BR2B-66-AR0 en er staat "w/trip computer", hoewel het een Sanyo is.

Dus ik probeer er een te bemachtigen, ofwel van dezelfde verkoper of elders, maar ik ben er nog steeds een beetje huiverig voor dat het een verspilling van tijd zal zijn, omdat sommige mensen hebben gezegd dat alleen Clarion units werken? Kun je of iemand anders bevestigen dat ze dit werkend hebben gekregen met een Sanyo unit die een "Info"- en "Media"-knop heeft, die afkomstig zou zijn van een auto uit 2006 of nieuwer, zoals de BR2B-66-AR0? Er zijn verschillende modelnummers, maar Sanyo's hebben "Sanyo Automedia" op de sticker bovenop de unit staan (zoals hieronder).

Ik probeer gewoon mijn zorgen weg te nemen en hopelijk zo snel mogelijk de juiste unit te krijgen zonder veel proef- en foutbestel- en retourprocessen te doorlopen.

Bedankt voor alle hulp of advies dat je kunt geven.

Hallo mensen, ik heb een model uit 2004 en heb deze mod gedaan, het werkt perfect! Je kunt nu je radio vervangen door een aftermarket radio zonder de klimaatstatus te verliezen. Maar als je door de boordcomputerinstellingen wilt bladeren en de klok wilt instellen, moet je ofwel een 2006-2009 headunit plaatsen, de instellingen instellen en zonder de stroom van het voertuig te verwijderen, gewoon de headunit verwijderen en je eigen unit plaatsen. Ik heb deze mod gedaan in combinatie met eonon d5151z en werkt als een charme, ik heb toegang tot boordcomputer en klok.
Hoi, Kapazo, goed gedaan!

Ik heb een 2006-2009 LCD bedraad in mijn 2005 - een enorme dank aan de OP voor de schema's - en met de standaard radio gaf hij de temperatuur weer. Ik bestelde een vervangende radio in de veronderstelling dat het een BR2B-66-AR0 (met een "Info"-knop) van een auto uit 2006 zou zijn, en de verkoper stuurde in plaats daarvan een BR2D-66-AR0 (met een "Set"-knop) - waardoor het LCD de klok en het radiostation, enz. weergeeft - dus de bedrading is succesvol, maar ongeacht welke knopcombinaties ik gebruik, krijg ik geen "DIS On" omdat de BR2D-66-AR0 geen boordcomputerfunctionaliteit heeft. Beide units zijn geproduceerd door Sanyo en niet door Clarion. Ik heb gelezen dat alleen Clarion head units werken, maar ik heb ook de specificaties voor de BR2B-66-AR0 gelezen en er staat "w/trip computer", hoewel het een Sanyo is.

Dus ik probeer er een te bemachtigen, hetzij van dezelfde verkoper, hetzij elders, maar ik ben er nog steeds een beetje huiverig voor dat, omdat sommige mensen hebben gezegd dat alleen Clarion-units werken, het een verspilling van tijd zal zijn?

Kunnen jij of iemand anders bevestigen dat ze dit werkend hebben met een Sanyo-unit met een "Info"- en "Media"-knop, die afkomstig zou zijn van een auto uit 2006 of nieuwer, zoals de BR2B-66-AR0? Er zijn verschillende modelnummers, maar Sanyo's hebben "Sanyo Automedia" op de sticker bovenop de unit staan (zoals hieronder).

Ik probeer gewoon mijn zorgen weg te nemen en hopelijk zo snel mogelijk de juiste unit te krijgen zonder door veel proef- en foutbestel- en retourprocessen te gaan.

Bedankt voor alle hulp of advies dat je kunt geven.

Wilde even bedanken voor de gids! Heb dit gedaan op mijn '05 2.0. Kocht een 2008 LCD van een 1.6 diesel die me 50 dollar kostte.

Het enige dat me niet helemaal duidelijk was, was welke LCD ik nodig had. Een andere site zei dat ik een 12-pins lcd nodig had, wat toevallig niet klopte. Gelukkig heb je de foto's geĂĽpload die me hielpen een lcd met de juiste connector te vinden.

Het solderen van de 7 draden was gemakkelijk, zelfs zonder enige soldeerervaring.

Ik wist niet zeker of ik de boordcomputer beschikbaar zou hebben, aangezien ik alleen een Eonon d5151 heb aangesloten en geen 06-09 radio. Gelukkig is alle informatie beschikbaar. Het toont zelfs de resterende afstand, wat niet bij veel mensen lijkt te gebeuren.

Voor degenen die zich afvragen, mijn 2.0 verbruikt 9,1L/100KM. :)

Bedankt voor de gids!
Ik ga morgen een poging wagen, maar met een klein verschil - mijn 04 Mazda kwam met een aftermarket stereo en enigszins vernietigde bedrading:
Image

Dus ik ga proberen dit aan te sluiten:
Image

Om een 06 LCD-scherm en stereo aan te sluiten:
Image

Ik ben echt een beginner op het gebied van auto-elektronica, dus alle adviezen zouden handig zijn, ik heb deze hele thread gelezen, maar ik moet voorzichtig zijn dat ik alle draden correct aansluit.
Even ter verduidelijking, de enige draden die veranderen tussen 04 en 06 model radio's zijn de LCD en LCD-voeding, de rest is hetzelfde? Het is alleen dat ik een paar kleurverschillen zie, waar de schema's in deze thread niet overeenkomen met mijn originele (04) harnas of het nieuwe (06) harnas dat ik ga plaatsen.

Wilde even bedanken voor de gids! Heb dit gedaan op mijn '05 2.0. Kocht een 2008 LCD van een 1.6 diesel die me 50 dollar kostte.

Het enige dat me niet helemaal duidelijk was, was welke LCD ik nodig had. Een andere site zei dat ik een 12-pins LCD nodig had, wat toevallig niet klopte. Gelukkig heb je de foto's geĂĽpload die me hielpen een LCD met de juiste connector te vinden.

Het solderen van de 7 draden was gemakkelijk, zelfs zonder enige soldeerervaring.

Ik wist niet zeker of ik de boordcomputer zou hebben, aangezien ik alleen een Eonon d5151 heb aangesloten en geen 06-09 radio. Gelukkig is alle informatie beschikbaar. Het toont zelfs de resterende afstand, wat niet bij veel mensen lijkt te gebeuren.

Voor iedereen die zich afvraagt, mijn 2.0 verbruikt 9,1L/100KM. :
Hey man, kun je de boordcomputer (stock radio SET-knop) draaien met d5151?
Bedankt

Dus ik ben er inderdaad in geslaagd om de headunit een tijdje geleden te installeren, maar er kwam een hoop gedoe en ik vergat terug te posten, hoe dan ook, het lukte om alle draden goed aan te sluiten en het display werkt perfect met alle beschikbare opties:
Image

Image

Ik heb echter gemerkt dat het geluid waarschijnlijk wat luider zou kunnen zijn, ook - geeft dit aan dat ik hier inderdaad een bose-eenheid heb (verschijnt op het display bij het inschakelen)?

Ja, je hebt de Bose-radio. De reden dat het geluid zo zacht is, is omdat de Bose-radio een "dead head" is. Dat wil zeggen, er is geen interne versterking! Je luistert naar je radio-luidsprekers met het equivalent van RCA-aansluitingen! Je moet echt een aftermarket-versterker aanschaffen zodat het correct werkt. Wanneer je de versterker aansluit, koop dan een PAC AOEM-MAZ2 t-harness, maar gebruik de blauwe doos die erbij zit niet. Soldeer gewoon een paar RCA-vrouwtjes op de plek waar de blauwe doos wordt aangesloten en sluit deze vervolgens aan op je nieuwe versterker.

Ik heb de info in deze post vandaag gebruikt om de klimaatregelingsinfo weer te geven na het vervangen van de fabrieksradio door een JVC single din unit. Ik heb een Mazda 3 uit 2004 uit Japan geĂŻmporteerd en een 06 lcd-scherm gebruikt. Bedankt voor alle geweldige info.

Gebruikte de info in deze post vandaag om de klimaatregeling info weer te geven na het vervangen van de fabrieksradio voor een JVC single din unit. Ik heb een 2004 Jap import Mazda 3 en gebruikte een 06 lcd display. Bedankt voor alle geweldige info.
Graag gedaan, kbushnz. Stuur ons gerust een PM als u vragen heeft over onze producten. We zullen ons best doen om u te helpen, bedankt.

Hallo mensen!
Veel dank aan seanlin08 voor de geweldige tutorial, ik heb mijn LCD weer aan de praat gekregen. Ik heb een 2004 Mazda 3 sedan, had de originele 2004 radio met info-toets en fabrieksmatig ingeschakelde boordcomputer. Ik heb de head unit vervangen door een Eonon GA8151, en sindsdien werkte het originele LCD niet meer (zoals we allemaal weten). Ik twijfelde of het goed zou werken, maar kocht een 2007 LCD van een sloop, soldeerde en installeerde het op basis van de tutorial van seanlin08, en het werkt geweldig. Ik heb alle functies die net als voorheen werken. Ik heb climate control, klok en alle 4 modi van de boordcomputer. Het toont zelfs radiofrequentie, Bluetooth-modus, DVD-speeltijd (deze is buggy, alleen lussen van 0-9 sec, ik denk dat het een probleem van de head unit is) etc. Ik kan door de boordcomputer bladeren en zelfs de klok instellen met de knoppen op het stuur. Ik heb hier geen 2007 radio voor geĂŻnstalleerd, de Eonon unit laten zitten, alleen het LCD vervangen, en alles werkt prima. Ter info: ik heb de rode SS-02 CAN bus adapter. Je kunt dit controleren door de MODE-knop op het stuur lang ingedrukt te houden, als je een pieptoon hoort, heb je de juiste CAN bus adapter. Ik hoop dat dit helpt voor anderen die twijfels hebben, zoals ik die had :wink2:

Hallo mensen!\nVeel dank aan seanlin08 voor de geweldige tutorial, ik heb mijn LCD weer aan de praat gekregen. Ik heb een 2004 Mazda 3 sedan, had de standaard 2004 radio met info-toets en fabrieksmatig ingeschakelde boordcomputer. Ik heb de head unit vervangen door een Eonon GA8151, en sindsdien werkte het standaard LCD niet meer (zoals we allemaal weten). Ik twijfelde of het goed zou werken, maar kocht een 2007 LCD van een autosloperij, soldeerde en installeerde het op basis van de tutorial van seanlin08, en het werkt geweldig. Ik heb alle functies die werken, net als voorheen. Ik heb climate control, klok en alle 4 de modi van de boordcomputer. Het toont zelfs radiofrequentie, Bluetooth-modus, DVD-speeltijd (deze is buggy, loopt alleen van 0-9 sec, ik denk dat het een probleem is met de head unit) etc. Ik kan door de boordcomputer bladeren en zelfs de klok instellen met de knoppen op het stuur. Ik heb hier geen 2007 radio voor geĂŻnstalleerd, de Eonon unit laten zitten, alleen het LCD vervangen, en alles werkt prima. TER INFO Ik heb de rode SS-02 CAN bus adapter. Je kunt dit controleren door de MODE-knop op het stuur lang ingedrukt te houden, als je een pieptoon hoort, heb je de juiste CAN bus adapter. Ik hoop dat dit helpt voor anderen die twijfels hebben, zoals ik die had :wink2:
\n\nGeweldig, heel erg bedankt voor het delen van je passie met ons! :nice: We leren ook veel van je.

Hallo mensen, ik heb een model uit 2004 en heb deze mod gedaan, het werkt perfect! Je kunt nu je radio vervangen door een aftermarket-radio zonder de klimaatstatus te verliezen. Maar als je door de boordcomputerinstellingen wilt kunnen bladeren en de klok wilt instellen, moet je ofwel een 2006-2009 headunit plaatsen, de instellingen instellen en zonder de stroom van het voertuig te verwijderen, gewoon de headunit verwijderen en je eigen unit plaatsen. Ik heb deze mod gedaan in combinatie met eonon d5151z en het werkt perfect, ik heb toegang tot de boordcomputer en de klok.
Heb je dit gedaan op een 2004 lcd-unit?

61 - 78 of 78 Posts