Mazda3 Forums banner

04~05 MAZDA3 Zmień 06~09 LCD dla komputera pokładowego

125K views 77 replies 37 participants last post by  theblooms  
#1 ·
1.
Image


2.
Image


3.
Image


4.
Image


5.
Image


6.
Image


Image


7.To jest kod PIN komputera
Image


8.
Image


9.to 06~09 LCD
Image


10.
Image


1G do LCD D
1E do LCD C
1Q do LCD L
1O do LCD J
1W do LCD H
1B do LCD A
1R do LCD B
Image

Image


Zmień 06~09 LCD i 06~09 radio INFO dla komputera Journey
Image


Komputer Journey
Image

Image

Image

Image
 
#4 ·
Re: 04~05 MAZDA3 Zmień 06~09 LCD dla komputera pokładowego
hm... w którym miesiącu i roku wyprodukowano Twoją 3? Widzę, że masz wersję GT, która była dostępna tylko z nadwoziem typu hatchback, o ile wiem.
Czy wiesz, czy to działa w przypadku '04, '05 mz3? Mam '05 S Sedan.
Chciałbym uzyskać więcej informacji, zanim spróbuję tego dokonać.
 
#20 ·
Cześć,

Czy ktoś wie, czy trzeba kupić radio 06-09, czy wystarczy sam wyświetlacz?
Mam Mazdę3 2005, moje radio ma przycisk Info.

Czy ktoś może mi pomóc, ponieważ moje radio Eonon dotrze w tym tygodniu i kupiłem wyświetlacz LCD 06-09, aby spróbować.
Ale jak mówiłem, nie wiem, czy radio 06-09 jest również potrzebne.

Wielkie dzięki
 
#21 ·
Też chcę to zrobić w moim 05. Ale myślę o pójściu o krok dalej - technicznie rzecz biorąc, czy można kupić stereo z modelu 07 i wymienić całą jednostkę centralną? Pytam, ponieważ wtedy czy dostałbym również wbudowaną funkcję wyjścia aux? Komputer pokładowy + wejście aux wydają mi się całkiem dobrą ofertą, a jednocześnie pozostają oryginalne.
 
#23 ·
nobody can chime in on whether or not this is a worthwhile endeavor?
Prawdopodobnie dlatego, że nikt tego nie zrobił. Zostało to pierwotnie zrobione w połączeniu z instalacją Eonon D5151, więc wiemy, że działa. Nie sądzę, żeby ktoś próbował tego z fabrycznym radiem.

Jeśli mieszkasz w odległości krótkiej jazdy od Nowego Orleanu, pożyczyłbym Ci radio 07 OEM, które mam na półce, zanim wydasz pieniądze na własne, ale trzymam je na wszelki wypadek, gdybym wrócił do fabrycznego lub mój D5151 się zepsuje.

Wysłane z mojego iPhone'a za pomocą Tapatalk.
 
#24 ·
Dzięki za szczerą odpowiedź, Phil.
Niestety, jestem trochę za daleko od Nowego Orleanu (Nowy Jork), ale bardzo doceniam ten gest.

Może powinienem po prostu wybrać D5151, od tego wszystko się zaczęło. Ale wciąż mam obawy przed odejściem od standardu do czegoś, co wydaje się tanie.
 
#25 ·
Dzięki za szczerą odpowiedź, Phil.
Niestety, jestem trochę za daleko od Nowego Orleanu (Nowy Jork), ale bardzo doceniam ten gest.

Może powinienem po prostu wybrać D5151, od tego wszystko się zaczęło. Ale wciąż mam zastrzeżenia co do odejścia od standardu do czegoś, co wydaje się tanie.
Nie będę kłamał, D5151 ma swoje problemy. To nie Kenwood ani Pioneer i oczekiwanie tego poziomu jakości za połowę ceny jest niesprawiedliwe zarówno dla samego urządzenia, jak i jego producenta. To budżetowe urządzenie z ogromną ilością funkcji, których nie można dotknąć w tej cenie. Jeśli jesteś gotów wykonać część pracy u podstaw (okablowanie nowszego ekranu LCD, radzenie sobie z dodatkowym okablowaniem dla Bose na przykład), może to być naprawdę fajne urządzenie w tej cenie. Jeśli masz budżet i chcesz produkt lepszej jakości, przygotuj się na wydanie znacznie większej ilości pieniędzy.

Nie mogę wypowiadać się za wszystkich, ale ja korzystam z mojego zestawu (i samochodu) na całego. Spędzam minimum dwie godziny dziennie dojeżdżając do pracy, słuchając mojego D5151 i korzystając z jego interfejsu iPoda. Używam również Bluetooth do rozmów w trybie głośnomówiącym, kiedy tylko prowadzę samochód, a także używałem GPS NAV od czasu do czasu, gdy szukam miejsca, w którym jeszcze nigdy nie byłem. Czy to wszystko działa? Cholera jasna, że tak. Czy jest idealny? Tak naprawdę nie.

1. Interfejs iPoda mógłby być lepszy. Nie jest najgorszy, jaki widziałem, ale też nie najlepszy. Jest w pełni użyteczny, ale nie może się równać z urządzeniem kosztującym dwa razy więcej.

2. Czy rozmowy w trybie głośnomówiącym są idealne? Prawie wcale. Mój głos jest czasami zagłuszany przez szum drogi, mikrofon znajduje się na panelu urządzenia (i chciałbym, żeby był odłączony, żeby móc go umieścić bliżej głowy) i trzeba mówić dość wyraźnie, żeby być słyszanym. Działa, ale mam na to swoje zastrzeżenia. Poza tym jest naprawdę zrzędliwy z iPhone'ami 5 (z ich nową wersją Bluetooth). NIGDY nie zaimportował mojej pełnej listy kontaktów, ale nie mogę obciążać tym Eonona, ponieważ każdy inny producent i OEM wydaje się mieć ten sam problem z nowszymi iPhone'ami.

3. GPS NAV - Nie byłem fanem dostarczonego oprogramowania (Kudos), więc zastąpiłem je iGo Primo 2.4. Jak wielu z nas, doświadczyłem pewnych niestabilności i awarii z iGo. Działa w 95% przypadków, a pozostałe 5% trzymam spinacz w konsoli środkowej, aby zresetować zestaw, jeśli połknie język. Nigdy nie miałem problemów z Kudos, po prostu nie podobał mi się tak bardzo interfejs. Kudos wydawał się jednak bardziej stabilny (co ma sens, ponieważ to właśnie Eonon dostarczył swój zestaw i przetestował).

To wszystko, za 240-250 dolarów, kupiłbym to ponownie. Po prostu nie można uzyskać tych funkcji w tej cenie, zachowaj ekran LCD (w 06 i nowszych lub starszych samochodach z nowszym ekranem), interfejs z CAN BUS i zachowaj elementy sterowania na kierownicy (bez dodatkowego modułu podłączonego do marek). Urządzenie ma swoje problemy, ale wielu z nas jest zadowolonych z efektu końcowego. To twoja decyzja. Jeszcze raz, gdybyś był bliżej, pokazałbym ci to osobiście, aby pomóc ci podjąć tę decyzję.
 
#28 ·
Jeśli chodzi o szczelinę, użyłem "sztuczki ze stosem nikli" i szczelina zniknęła (stos nikli między spodem urządzenia a półką, na której się znajduje).

Czas uruchamiania nie jest taki zły. Trwa to mniej więcej tyle, ile zajmuje mi zapięcie pasów, sprawdzenie lusterek i rozpoczęcie cofania. Wydaje się, że trwa to chwilę, gdy się po prostu siedzi i wpatruje w to, ale kiedy pomyślisz o swojej normalnej rutynie wsiadania do samochodu, tracisz mniej więcej tyle czasu, zanim zaczniesz się poruszać.

Całkowicie rozumiem wahanie. Kiedy miałem swój 2004 rok, a poprzednik D5151 (5102) był w użyciu, zrezygnowałem z niego. Wtedy był to o wiele wolniejszy model, wczesne modele były wadliwe, jak słyszałem, i traciłeś ekran LCD bez względu na wszystko. Kiedy dostałem swój 07, minęło kilka dni, zanim zakończyło się początkowe zamówienie grupowego D5151, więc byłem jednym z pierwszych użytkowników. Zaryzykowałem i byłem zadowolony.

W moim 04 jestem prawie pewien, że włożyłem Groma (bez bluetooth, tylko bezpośrednio iPod) i byłem z tego zadowolony. Czuję, że więcej wyciągam z D5151, ale to osobisty wybór. Jeśli mogę zaoferować jakieś inne informacje, które pomogą Ci podjąć decyzję, z którą będziesz się dobrze czuł, po prostu daj mi znać.
 
#31 ·
Jeśli chodzi o szczelinę, użyłem "sztuczki ze stosem nikli" i szczelina zniknęła (stos nikli między spodem urządzenia a półką, na której stoi).
Słyszałem o tym. Czy są jakieś linki ze zdjęciami, które opisują problem?

Czas uruchamiania nie jest taki zły. Trwa to mniej więcej tyle, ile zajmuje mi zapięcie pasów, sprawdzenie lusterek i rozpoczęcie cofania. Wydaje się, że trwa to chwilę, gdy się po prostu siedzi i na to patrzy, ale kiedy pomyślisz o swojej normalnej rutynie wsiadania do samochodu, tracisz mniej więcej tyle czasu, zanim zaczniesz się poruszać.
Myślę. Oglądanie recenzji wideo sprawiało wrażenie szaleńczo długiego czasu, zanim się uruchomił. Kiedy tymczasowo wyłączasz silnik bez wyjmowania kluczyka (aby zatankować itp.), czy musi się ponownie uruchomić, gdy ponownie uruchamiasz samochód? To mnie denerwowało w jednostce Bluetooth Sony - za każdym razem, gdy tymczasowo zatrzymywałem samochód (czekałem na kogoś, tankowałem itp.), musiałem ponownie zainicjować połączenie telefonu, aby kontynuować strumieniowanie muzyki. To nie jest problem nie do pokonania, ale może być naprawdę irytujące, jeśli muszę czekać na to za każdym razem!

W moim 04, jestem prawie pewien, że włożyłem Grom (bez bluetooth, tylko bezpośredni iPod) i byłem z tego zadowolony. Czuję, że więcej wyciągam z D5151, ale to osobisty wybór. Jeśli mogę zaoferować jakieś inne informacje, które pomogą Ci podjąć decyzję, z której będziesz zadowolony, po prostu daj mi znać. .
Hmm - tak, inne adaptery Groma nie mają skarg na nie, które mają adaptery bluetooth. Wydają się być mieszanką, niektóre dobre, niektóre złe recenzje. Bluetooth, zwłaszcza z Mazdami, wydaje się mieć tylko złe, z tego, co próbowałem wyszukać. ::wzruszenie ramionami:: Chciałbym się mylić.

*westchnienie* Będę musiał przemyśleć to trochę bardziej. Dzięki za całą pomoc!
 
#32 · (Edited)
Ok - wróciłem do tego wątku, ponieważ coś tu nie miało sensu.

Oryginalny OP i osoby publikujące posty, które nastąpiły, NIE instalowały jednostki EONON. Wygląda na to, że oryginalny OP chciał uruchomić informacje z komputera pokładowego, więc kupił nowszy wyświetlacz LCD i wymyślił, jak go podłączyć. Nie jestem pewien, do czego go podłączył.

Wpatruję się w te schematy i szczerze mówiąc - potrafię sam lutować, ale bardzo trudno jest mi zrozumieć, które przewody skąd wychodzą i dokąd idą. Standardowy wyświetlacz LCD w modelu '05 podłącza się do głównej jednostki stereo, więc skąd pochodzą te dodatkowe przewody??

Ale wygląda na to, że udało mu się uruchomić komputer pokładowy w modelu '05 i sugeruje się, że potrzebujesz tylko wyświetlacza LCD. Jednak ponieważ chciał przełączać się między trybami, potrzebował radia z przyciskiem INFO. Co oznacza, że wymienił również radio (patrz zdjęcie w pierwszym poście z komputerem pokładowym - radio wyraźnie ma przycisk z napisem "info"). Oznacza to więc, że był w stanie zainstalować nowy wyświetlacz LCD i nową jednostkę główną w swoim starszym samochodzie. Co chciałem zrobić w tej sytuacji (technicznie rzecz biorąc, radio obsługuje teraz wejście aux i można przez samochód wciągnąć do niego przewód). Ale wtedy, gdy myślę, że zaczynam rozumieć, moje zamieszanie idzie jeszcze dalej - dzięki trikom w tym wątku http://www.mazda3forums.com/showthread.php?t=265689&page=58 możesz sprawić, by przycisk SET w radiach bez funkcji trip działał jak przycisk INFO, "odblokowując" go za pomocą tych skrótów przycisków na kierownicy. Czy w takim razie radio musi zostać zaktualizowane, czy też można po prostu zamontować nowy wyświetlacz LCD, aby działał w mojej standardowej jednostce głównej '05? A przycisk "SET" jest odblokowany, aby przełączać komputer pokładowy za pomocą metod w tym wątku?

Co jeszcze bardziej mylące - Co zostaje "odblokowane", elektronika w wyświetlaczu LCD? Ponieważ ludzie w wątku EONON powiedzieli, że byli w stanie przełączać się między trybami na komputerze pokładowym / zegarze za pomocą skrótów przycisków na kierownicy, ale tylko wtedy, gdy komputer pokładowy został najpierw "odblokowany". Sugeruje to coś trwałego w wyświetlaczu LCD, a ludzie mówią, że powinni go "odblokować" przed wyjęciem starej jednostki stereo. Więc... jeśli kupię używany wyświetlacz LCD i podłączę go do mojego samochodu, czy zostanie "odblokowany" w zależności od tego, z jakiego samochodu pochodzi? Innymi słowy, jeśli radio, do którego był pierwotnie podłączony, miało przycisk "info", czy byłbym już gotowy?

A jeśli miałbym iść z jednostką EONON, a wyświetlacz LCD nie byłby "odblokowany" dla informacji o podróży itp., czy nie mógłbym tego zrobić z Eonon lub moim standardowym radiem '05, w którym to przypadku będę potrzebował nowszego radia I wyświetlacza, aby najpierw go odblokować, a następnie zainstalować EONON?

::głowa eksploduje::


EDIT: Właśnie to odkryłem:
http://www.mazda3forums.com/showthread.php?p=9007041#post9007041

Image


Philrab, nie mogę uwierzyć, że nikt tego nie zasugerował! Jest idealny dla kogoś w mojej sytuacji!!