Ten post jest trochę słaby, ponieważ piszę z telefonu. Więc to w trakcie tworzenia. Dodam listę zakupów krok po kroku, całkowity koszt i dowód na zdjęciach. I sekcję pytań i odpowiedzi. Moim celem jest uzyskanie przypiętego posta.
Chciałem podzielić się ze społecznością, że z powodzeniem zamieniłem silnik 2.5l w moim Mazda 3 2.3l hatchback z 2004 roku.
Krótka historia. Dostałem stukanie w korbowód w moim silniku 2.3l, potrzebowałem wymiany. Chciałem 2.5 ze względu na moc i brak problemu z wyciekiem oleju, jak w 2.3l
Kupiłem silnik 2.5l z Forda Fusion z 2011 roku po prostu dlatego, że jest o wiele tańszy niż silnik marki Mazda. To ten sam długi blok i tylko tego naprawdę używasz. Rozebrany silnik Forda do metalu. Wyrzuciłem kolektor dolotowy Forda, wiązki przewodów Forda, miskę olejową Forda, złącze węża grzejnika Forda, nie wiem jak to się nazywa, czujnik temperatury górnego mocowania Forda, wałek rozrządu dolotowego Forda, koło pasowe wału korbowego Forda, pokrywę rozrządu Forda.
Zasadniczo chcesz tylko długi blok Forda minus wałek rozrządu dolotowego, miskę olejową, pokrywę rozrządu, koło pasowe wału korbowego, koło pasowe wody, dodatkowe napinacze paska i odbiór oleju.
Następnie zdejmij prawie wszystko z 2.3 i przykręć do bloku 2.5. Odbiór oleju Mazdy, miska olejowa, pokrywa rozrządu, wałek rozrządu dolotowego, kolektor dolotowy, czujnik położenia wałka rozrządu, złącze węża grzejnika i całe okablowanie Mazdy.
Silnik Forda ma automatyczne koło zamachowe, więc zamień je na koło zamachowe i sprzęgło Mazdy i potrzebujesz również nowego łożyska pilotującego. To byłby świetny moment, aby kupić nowe sprzęgło, jeśli go potrzebujesz. Zestaw sprzęgła będzie zawierał łożysko pilotujące.
Oto przewodnik, którym się kierowałem, jest dla Mazdy 6, ale jest prawie taki sam dla 3 z kilkoma różnicami, które szczegółowo opiszę poniżej. Zapłon i szyna paliwowa Forda z 2011 roku są takie same jak w Mazdzie 04. Wtryskiwacz paliwa Forda jest większy, aby zasilać większy silnik i musi być ponownie użyty, jest kompatybilny z okablowaniem i ECU Mazdy. Świece zapłonowe są dłuższe i również ich użyłem. Osłony świec zapłonowych wyglądają tak samo, więc ponownie użyłem osłon Forda, ponieważ są nowsze niż moje 10-letnie osłony Mazdy.
http://www.happywrenching.com/mazda/6/mazda-6-and-ford-fusion-23l-engine-swap.html
Będę okresowo aktualizował ten post o bardziej szczegółowe informacje, więc sprawdzaj regularnie.
Krok 1. Przygotowanie:
Lista zakupów
Ford Fusion 2011 2.5L (lkq na ebay) szac. 600$
Uszczelka kolektora dolotowego (rockauto.com)
rtv silikonowy uszczelniacz wysokotemperaturowy (walmart)
5qt oleju silnikowego (walmart) w pełni syntetyczny 0w 20
3qt oleju do skrzyni biegów (sklep z częściami samochodowymi API GL-4, SAE 75W-80 Pojemność 3 USqt
Płyn niezamarzający 1 galon
Zestaw sprzęgła (opcjonalnie, ale prawdopodobnie powinieneś to zrobić, jeśli masz blisko 100 tys.)
Łożysko pilotujące (w zestawie z większością zestawów sprzęgła)
Śruba i podkładka koła pasowego wału korbowego. (Dostałem moje od dealera za około 30$)
Opcjonalnie: ale przydatne
penetrator rdzy do całego skorodowanego gówna
Lock tight wysokotemperaturowy
Smar dielektryczny
Odtłuszczacz do silnika
Wymagane/zalecane narzędzia:
Klucz dynamometryczny (wymagany, aby zrobić to dobrze)
Klucz udarowy (po prostu kup jeden, tak pomocny)
Klucz pneumatyczny (jak wyżej)
Zróżnicowany zestaw adapterów do gniazd. Długie, krótkie gniazda, przedłużki, adaptery elastyczne
Dobry zestaw kluczy
Podnośniki samochodowe, tak miło, w przeciwnym razie wysokie stojaki i dźwig
Łomy
Klucze udarowe
Szczypce i inne rzeczy
Kompresor zacisków węży (to jest niesamowite)
Hak do wieszania (przewlec przez otwory osi na skrzyni biegów, w przeciwnym razie mechanizm różnicowy będzie się obracał i dosłownie się rozpadnie)
Krok 2 zabrudź się i wyciągnij silnik.
Jeśli ktoś ma dobry przewodnik, daj mi znać, a zamieszczę go tutaj, w przeciwnym razie postępuj zgodnie z przewodnikiem Mazdy 6, który zamieściłem powyżej, jest całkiem dobry i w 90% taki sam jak w naszym samochodzie.
Wskazówki instrukcja mówi, aby upuścić go od dołu. Bez podnośnika samochodowego i/lub podnośnika silnika to ssie. Wyciągnij go od góry, zamiast tego zajmuje to trochę więcej wiercenia.
UWAGA: podczas wyjmowania obu osi należy włożyć wieszak przez oba otwory osi. Przekładnie mechanizmu różnicowego nie są zablokowane i będą się obracać i wypadać z wyrównania. Aby to naprawić, jest to całkowite rozebranie skrzyni biegów tylko po to, aby włożyć koła zębate z powrotem na miejsce. Przytrafiło mi się to, było źle, ale nie jest to takie trudne.
Zdjęcia:
DOWÓD Oto zdjęcie tylnej części bloku silnika stwierdzające, że jego pojemność wynosi 2.5L
To jest mój samochód 04 2.5l Mazda 3S
To jest ta rzecz z blokiem grzejnika. Jest inny w Fordzie i ma niewłaściwe połączenia węży. Ma 4 śruby do zdjęcia, co jest dość łatwe. Wszystkie połączenia węży są pod nim, więc podświetliłem blok na zielono.
to są koła pasowe. Musiałem zdjąć koło pasowe wału korbowego Mazdy i założyć je na Forda. Musiałem również zdjąć koło pasowe pompy wody (środkowe koło pasowe 3 śruby) z Mazdy i założyć je na pompę wody Forda. Tylko koło pasowe pompy wody zostało zamienione, pompa wody Forda pozostaje w samochodzie.
Tak wygląda łożysko pilotujące. jest na środku koła zamachowego
To jest koło zębate rozrządu wałka rozrządu. UWAGA: TYLKO 04-05 MUSZĄ ZAMIENIĆ WAŁKI ROZRZĄDU. 06+ jest taki sam jak w Fordach, więc nie dotykaj krzywki i Rock on.
To jest schemat, który stwierdza, że 06+ są takie same jak Fordy. Dotyczy tylko 2009 roku, ale mogę potwierdzić, że silnik Forda Fusion z 2011 roku ma to samo koło zębate rozrządu co 06-09.
Część 3 Demontaż silnika:
Silnik Mazdy
To wszystkie części, które usuniesz z silnika Mazdy i przeniesiesz do bloku silnika Forda. BĄDŹ ZORGANIZOWANY, w końcu będzie mnóstwo śrub do wszystkiego. Poważnie, jak 100+ śrub Utrzymuj wszystko w porządku, to przyspieszy instalację. Połowa mojego czasu zajęło mi szukanie cholernej śruby w puszce po kawie z miliona podobnie wyglądających śrub. Dobra wiadomość jest taka, że jeśli upuścisz kilka, nie martw się, masz mnóstwo duplikatów z części silnika Forda, które zdjąłeś.
Pokrywa głowicy (opcjonalnie: Ford ma duży otwór na czujnik temperatury, nie podobał mi się)
Główna wiązka przewodów
Wiązka przewodów zapłonu
Blok wody
Czujnik położenia wałka rozrządu
Wałek rozrządu dolotowego (TYLKO DLA 04-05)
Kolektor dolotowy Z korpusem przepustnicy
Pokrywa łańcucha rozrządu
Czujnik położenia wału korbowego
Koło pasowe wału korbowego (UWAGA: Postępuj zgodnie z instrukcjami instalacji na Fordzie)
Koło pasowe pompy wody (Tylko koło pasowe, użyjesz pompy wody Forda)
Napinacz paska Mazdy
Alternator (Mój Ford nie miał go w zestawie)
Rozrusznik (ponownie nie był w zestawie)
Wspornik filtra oleju (dla czujnika ciśnienia oleju i aby Jiffy Lube nie pomyliło się, jakiego filtra oleju użyć)
Miska olejowa
Odbiór oleju (czarna plastikowa rurka, którą znajdziesz w misce olejowej)
Miarka oleju
Silnik Ford Fusion 2011
Teraz, gdy spędziłeś około 4-8 godzin, ostrożnie zdejmując wszystkie te części z silnika Mazdy, ZRÓB TO PONOWNIE z silnikiem Forda. Ale wszystkie części Forda mogą trafić do kosza lub zostać sprzedane na eBay:
Silnik Forda ma czujnik temperatury na górze głowicy między świecami zapłonowymi. Jest to CAŁKOWICIE zbędne. Po prostu go wyjmij i wyrzuć. To solidny otwór na śrubę, więc nie musisz go zatykać ani nic w tym stylu.
To, co powinno ci pozostać z silnika Forda
Głowa
Blok
Wałek rozrządu wydechowego
Samochody 2006 + mogą zachować wałek rozrządu dolotowego
Łańcuch rozrządu
Pompa wody BEZ koła pasowego
Świece zapłonowe (są dłuższe i trochę inne)
Wtryskiwacze paliwa (większe i potrzebne do zasilania większego silnika)
Szyna paliwowa
Osłony świec zapłonowych (są takie same jak w Mazdzie, ale są nowsze niż twoje Mazdy, więc zachowaj je)
Mam nadzieję, że o niczym nie zapomniałem
Część 4 Instalacja
Jesteś po garbie, cała demontaż jest zakończony Teraz, gdy blok Forda jest rozebrany i przygotowany, możesz rozpocząć instalację części Mazdy, które starannie usunąłeś.
04-05 zacznij od wałka rozrządu. Będziesz potrzebować narzędzi do rozrządu wymienionych w przewodniku. Postępuj zgodnie ze szczegółowymi instrukcjami. Ale pomogę w wersji skróconej. Zdobądź narzędzia do rozrządu WYMAGANE, aby zrobić to dobrze. Obróć krzywki do górnego martwego punktu. Oznacza to, że pierwsze 2 popychacze (owalny element) prawie wskazują na siebie. Przód wałka rozrządu to strona z łańcuchem rozrządu. Z tyłu wałków rozrządu znajduje się gniazdo. W TDC będziesz mógł wsunąć w niego płytę rozrządu. To utrzyma krzywki w jednej linii podczas instalacji łańcucha. Podczas instalacji koła pasowego wału korbowego później ponownie użyjesz tej płyty. Z długim kołkiem włóż go do boku bloku w określonym otworze w prowadnicy. Obróć blok ZGODNIE Z RUCHEM WSKAZÓWEK ZEGARA, aż zatrzyma się na kołku. To jest górny martwy punkt wału korbowego. Zabezpiecz wał korbowy w jakiś sposób, aby się nie obracał, nawet nieznacznie, ponieważ nadal może się obracać do tyłu. Teraz, gdy wał korbowy jest zabezpieczony w TDC, a także krzywki, podłącz łańcuch rozrządu i upewnij się, że wszystko jest przykręcone. Wsporniki krzywek przykręcają się TYLKO do 16 funtów. To bardzo lekki moment obrotowy, te śruby nie mają klasy 8 i można je bardzo łatwo złamać.!!!!!!!!!! NIE POLEGAJ NA NARZĘDZIACH DO ROZRZĄDU, ABY UTRZYMAĆ NA MIEJSCU PODCZAS DOKRĘCANIA ŚRUB KOŁA PASOWEGO, ZŁAMIESZ WAŁKI ROZRZĄDU I NARZĘDZIA I BĘDZIESZ WŚCIEKŁY!!!!!
Zainstaluj odbiór oleju bez uszczelki
Zamontuj miskę olejową z uszczelniaczem RTV High temp. BĄDŹ HOJNY I DOBRZE JĄ POKRYJ. Ostatnią rzeczą, jaką chcesz zrobić, to pominąć miejsce i nadal mieć wyciek oleju.
Zamontuj pokrywę rozrządu. Ta sama zasada co miska olejowa. DUŻO RTV. Istnieje również kilka otworów na śruby na środku patelni, które również należy uszczelnić RTV.
RTV potrzebuje 24 godzin, aby prawidłowo się utwardzić, więc nie wlewaj żadnych płynów do silnika, dopóki nie zostanie prawidłowo ustawiony.
Zainstaluj koło pasowe wału korbowego
TO JEST KRYTYCZNE: To tutaj możesz wszystko zrujnować. (oprócz wymiany krzywki, jeśli musiałeś to zrobić.) Wyjmij narzędzia do rozrządu, WIEM, ŻE KUPIŁEŚ. Płaska płyta wchodzi z tyłu wałków rozrządu, aby utrzymać TDC, długa śruba wchodzi w specjalny otwór na śrubę z tyłu bloku. Sięga aż do wału korbowego. Obróć wał korbowy ZGODNIE Z RUCHEM WSKAZÓWEK ZEGARA, aż uderzy w tę śrubę. To jest GÓRNY MARTWY PUNKT. Umieść płytkę w krzywkach, aby nie chwiały się wcale. Teraz załóż koło pasowe wału korbowego. Wyjmij nową śrubę i podkładkę koła pasowego. NIE UŻYWAJ STAREJ. Ta śruba jest specjalna, została zaprojektowana tak, aby się zgniatać i ściskać oraz trzymać koło pasowe przez tarcie i nacisk. Stara śruba nie skompresuje się prawidłowo i może zawieść podczas pracy. Obróć koło pasowe, aż mały otwór na śrubę znajdzie się na godzinie 6. Weź małą śrubę i wsuń ją tam, w bloku będzie otwór, z którym się wyrówna, i wkręć ją ręcznie.
UWAGA: NIEBEZPIECZEŃSTWO UWAGA: ZABEZPIECZ WAŁ KORBOWY. Cokolwiek zrobisz, nie dokręcaj tej śruby, polegając na narzędziach do rozrządu, aby ją utrzymać. Złamiesz wszystkie narzędzia I WAŁKI ROZRZĄDU SIĘ ZŁAMIĄ. Nie są one przeznaczone do przenoszenia ekstremalnego momentu obrotowego, który masz zamiar zastosować. Zablokuj koło zamachowe w jakiś sposób. Możesz wypożyczyć blokadę koła zamachowego z autozone lub będziesz musiał ją zrobić. Lub przytrzymaj koło pasowe wału korbowego czymś. Ta mała śruba w kole pasowym wału korbowego pęknie lub w niektórych przypadkach czytałem, że pęknie blok.
Ok, powiedziawszy to i wszystko jest już ustawione, jesteś gotowy, aby dokręcić koło pasowe wału korbowego. Najpierw dokręć go do 78 stóp funtów. Następnie za pomocą dużego klucza kontynuuj obracanie go DODATKOWO o 90 stopni. To 1/4 obrotu Zrób to powoli. Jak mocno pchnij, a następnie poczekaj 5 minut. Ma to na celu pozwolenie na odpoczynek, ponieważ jest to cholernie trudne i danie śrubie czasu na zgniatanie i ostygnięcie. Mam 270 funtów, 6'3 i jestem uważany za silnego człowieka i uznałem, że jest to bardzo trudne do zrobienia samemu tylko za pomocą klucza dynamometrycznego 1/2 cala. Więc chwyć kumpla i duży drążek, aby to zrobić. To kończy się jak 200 funtów momentu obrotowego.
Dobra robota
Teraz zainstaluj pokrywę głowicy
Świetnie, koło pasowe wału korbowego i wałek rozrządu to jedyne wrażliwe i precyzyjne kroki. Teraz po prostu przykręć resztę części z powrotem w ten sam sposób, w jaki zostały zdjęte z Mazdy. W tym skrzynię biegów. Upewnij się, że skrzynia biegów ma mały pierścień dociskowy na pręcie, ponieważ może wypaść, jeśli zostanie uderzony. Nasmaruj wał wejściowy i ten pierścień dociskowy, aby zapobiec rdzewieniu i zapewnić płynną pracę. Po zrobieniu tego moje sprzęgło jest o wiele gładsze i łatwiejsze do wciśnięcia. Prawie czuje się tak, jakby nie było podłączone.
Teraz włóż silnik z powrotem do samochodu. Wszystko się połączy, ponieważ nadal masz wszystkie części Mazdy.
Kilka problemów, na które natknąłem się
Wąż z tyłu kolektora dolotowego miał inne złącze niż Ford. Ale łatwo było go wyciągnąć i włożyć złącze węża Mazdy do bloku.
Zerwałem dużo śrub, ponieważ jestem niecierpliwy i nie miałem oleju penetrującego rdzę.
Zerwałem śruby i złamałem śruby, ponieważ za mocno dokręciłem wiele skorodowanych śmieci lub bardzo małych śrub, takich jak te na pokrywie oleju i misce olejowej.
Nie mogłem sobie przypomnieć, jak działa wiązka przewodów. To była długa układanka. Sugeruję zrobienie szczegółowych zdjęć przed wyjęciem silnika LUB podczas demontażu wszystkich małych wsporników przewodów i ścieżek prowadzenia.
Procedura uruchamiania po raz pierwszy.
Napełnij MANUALNĄ skrzynię biegów do 3 qrts, ponieważ większość oleju prawdopodobnie wylała się przez otwory osi. (Ile biorą automaty?) Śruba wlewu ma 24 mm i znajduje się pod przednią stroną skrzyni biegów i około 1/3 w górę.
Napełnij silnik olejem. Ponieważ użyłeś miski olejowej Mazdy, pojemność oleju jest taka sama. około 4,7 qrts. Napełniaj powoli i regularnie sprawdzaj bagnet, aby go nie przepełnić.
Teraz, gdy wszystko jest podłączone i przykręcone, odłącz świece zapłonowe.
Obracaj silnik przez 15 sekund kilka razy, czekając przed każdym rozruchem, aby schłodzić rozrusznik
Proces ten ma na celu przygotowanie silnika OLEJEM WODĄ i PALIWEM.
Teraz, gdy miał dużo rozruchu, podłącz świece zapłonowe.
Jeśli zrobiłeś to wszystko dobrze, jak ja, uruchomi się od razu.
Będzie pracował nierówno i będzie pracował nierówno przez około 50-100 mil, ponieważ ECU będzie powoli dostosowywać korekty paliwa do optymalnej wartości.
Jeśli otrzymasz jakieś CELS, sprawdź je od razu, aby sprawdzić, czy są ważne.
Dostałem CEL rozrządu wałka dolotowego przez około pierwsze 50 mil.
Miałem poważne wycieki wlotowe, ponieważ nie wymieniłem uszczelek. Nałożyłem RTV na wierzch uszczelki i to rozwiązało problem. Jest super brzydki, ale nie musiałem zdejmować kolektora, ponieważ wszystkie wycieki były na górze. Zdjęcie wkrótce.
To wszystko. Jeśli są jakieś dodatkowe informacje, które pominąłem, daj mi znać, a zaktualizuję to z podziękowaniami dla Ciebie. Lub jeśli muszę coś przepisać, ponieważ jestem do bani w pisaniu, też to naprawię.
Jeśli ktoś spróbuje tego, zapraszam do zadawania pytań, udzielę wszystkich informacji, które mogę, aby Ci pomóc.
Chciałem podzielić się ze społecznością, że z powodzeniem zamieniłem silnik 2.5l w moim Mazda 3 2.3l hatchback z 2004 roku.
Krótka historia. Dostałem stukanie w korbowód w moim silniku 2.3l, potrzebowałem wymiany. Chciałem 2.5 ze względu na moc i brak problemu z wyciekiem oleju, jak w 2.3l
Kupiłem silnik 2.5l z Forda Fusion z 2011 roku po prostu dlatego, że jest o wiele tańszy niż silnik marki Mazda. To ten sam długi blok i tylko tego naprawdę używasz. Rozebrany silnik Forda do metalu. Wyrzuciłem kolektor dolotowy Forda, wiązki przewodów Forda, miskę olejową Forda, złącze węża grzejnika Forda, nie wiem jak to się nazywa, czujnik temperatury górnego mocowania Forda, wałek rozrządu dolotowego Forda, koło pasowe wału korbowego Forda, pokrywę rozrządu Forda.
Zasadniczo chcesz tylko długi blok Forda minus wałek rozrządu dolotowego, miskę olejową, pokrywę rozrządu, koło pasowe wału korbowego, koło pasowe wody, dodatkowe napinacze paska i odbiór oleju.
Następnie zdejmij prawie wszystko z 2.3 i przykręć do bloku 2.5. Odbiór oleju Mazdy, miska olejowa, pokrywa rozrządu, wałek rozrządu dolotowego, kolektor dolotowy, czujnik położenia wałka rozrządu, złącze węża grzejnika i całe okablowanie Mazdy.
Silnik Forda ma automatyczne koło zamachowe, więc zamień je na koło zamachowe i sprzęgło Mazdy i potrzebujesz również nowego łożyska pilotującego. To byłby świetny moment, aby kupić nowe sprzęgło, jeśli go potrzebujesz. Zestaw sprzęgła będzie zawierał łożysko pilotujące.
Oto przewodnik, którym się kierowałem, jest dla Mazdy 6, ale jest prawie taki sam dla 3 z kilkoma różnicami, które szczegółowo opiszę poniżej. Zapłon i szyna paliwowa Forda z 2011 roku są takie same jak w Mazdzie 04. Wtryskiwacz paliwa Forda jest większy, aby zasilać większy silnik i musi być ponownie użyty, jest kompatybilny z okablowaniem i ECU Mazdy. Świece zapłonowe są dłuższe i również ich użyłem. Osłony świec zapłonowych wyglądają tak samo, więc ponownie użyłem osłon Forda, ponieważ są nowsze niż moje 10-letnie osłony Mazdy.
http://www.happywrenching.com/mazda/6/mazda-6-and-ford-fusion-23l-engine-swap.html
Będę okresowo aktualizował ten post o bardziej szczegółowe informacje, więc sprawdzaj regularnie.
Krok 1. Przygotowanie:
Lista zakupów
Ford Fusion 2011 2.5L (lkq na ebay) szac. 600$
Uszczelka kolektora dolotowego (rockauto.com)
rtv silikonowy uszczelniacz wysokotemperaturowy (walmart)
5qt oleju silnikowego (walmart) w pełni syntetyczny 0w 20
3qt oleju do skrzyni biegów (sklep z częściami samochodowymi API GL-4, SAE 75W-80 Pojemność 3 USqt
Płyn niezamarzający 1 galon
Zestaw sprzęgła (opcjonalnie, ale prawdopodobnie powinieneś to zrobić, jeśli masz blisko 100 tys.)
Łożysko pilotujące (w zestawie z większością zestawów sprzęgła)
Śruba i podkładka koła pasowego wału korbowego. (Dostałem moje od dealera za około 30$)
Opcjonalnie: ale przydatne
penetrator rdzy do całego skorodowanego gówna
Lock tight wysokotemperaturowy
Smar dielektryczny
Odtłuszczacz do silnika
Wymagane/zalecane narzędzia:
Klucz dynamometryczny (wymagany, aby zrobić to dobrze)
Klucz udarowy (po prostu kup jeden, tak pomocny)
Klucz pneumatyczny (jak wyżej)
Zróżnicowany zestaw adapterów do gniazd. Długie, krótkie gniazda, przedłużki, adaptery elastyczne
Dobry zestaw kluczy
Podnośniki samochodowe, tak miło, w przeciwnym razie wysokie stojaki i dźwig
Łomy
Klucze udarowe
Szczypce i inne rzeczy
Kompresor zacisków węży (to jest niesamowite)
Hak do wieszania (przewlec przez otwory osi na skrzyni biegów, w przeciwnym razie mechanizm różnicowy będzie się obracał i dosłownie się rozpadnie)
Krok 2 zabrudź się i wyciągnij silnik.
Jeśli ktoś ma dobry przewodnik, daj mi znać, a zamieszczę go tutaj, w przeciwnym razie postępuj zgodnie z przewodnikiem Mazdy 6, który zamieściłem powyżej, jest całkiem dobry i w 90% taki sam jak w naszym samochodzie.
Wskazówki instrukcja mówi, aby upuścić go od dołu. Bez podnośnika samochodowego i/lub podnośnika silnika to ssie. Wyciągnij go od góry, zamiast tego zajmuje to trochę więcej wiercenia.
UWAGA: podczas wyjmowania obu osi należy włożyć wieszak przez oba otwory osi. Przekładnie mechanizmu różnicowego nie są zablokowane i będą się obracać i wypadać z wyrównania. Aby to naprawić, jest to całkowite rozebranie skrzyni biegów tylko po to, aby włożyć koła zębate z powrotem na miejsce. Przytrafiło mi się to, było źle, ale nie jest to takie trudne.
Zdjęcia:
DOWÓD Oto zdjęcie tylnej części bloku silnika stwierdzające, że jego pojemność wynosi 2.5L
To jest mój samochód 04 2.5l Mazda 3S
To jest ta rzecz z blokiem grzejnika. Jest inny w Fordzie i ma niewłaściwe połączenia węży. Ma 4 śruby do zdjęcia, co jest dość łatwe. Wszystkie połączenia węży są pod nim, więc podświetliłem blok na zielono.
to są koła pasowe. Musiałem zdjąć koło pasowe wału korbowego Mazdy i założyć je na Forda. Musiałem również zdjąć koło pasowe pompy wody (środkowe koło pasowe 3 śruby) z Mazdy i założyć je na pompę wody Forda. Tylko koło pasowe pompy wody zostało zamienione, pompa wody Forda pozostaje w samochodzie.
Tak wygląda łożysko pilotujące. jest na środku koła zamachowego
To jest koło zębate rozrządu wałka rozrządu. UWAGA: TYLKO 04-05 MUSZĄ ZAMIENIĆ WAŁKI ROZRZĄDU. 06+ jest taki sam jak w Fordach, więc nie dotykaj krzywki i Rock on.
To jest schemat, który stwierdza, że 06+ są takie same jak Fordy. Dotyczy tylko 2009 roku, ale mogę potwierdzić, że silnik Forda Fusion z 2011 roku ma to samo koło zębate rozrządu co 06-09.
Część 3 Demontaż silnika:
Silnik Mazdy
To wszystkie części, które usuniesz z silnika Mazdy i przeniesiesz do bloku silnika Forda. BĄDŹ ZORGANIZOWANY, w końcu będzie mnóstwo śrub do wszystkiego. Poważnie, jak 100+ śrub Utrzymuj wszystko w porządku, to przyspieszy instalację. Połowa mojego czasu zajęło mi szukanie cholernej śruby w puszce po kawie z miliona podobnie wyglądających śrub. Dobra wiadomość jest taka, że jeśli upuścisz kilka, nie martw się, masz mnóstwo duplikatów z części silnika Forda, które zdjąłeś.
Pokrywa głowicy (opcjonalnie: Ford ma duży otwór na czujnik temperatury, nie podobał mi się)
Główna wiązka przewodów
Wiązka przewodów zapłonu
Blok wody
Czujnik położenia wałka rozrządu
Wałek rozrządu dolotowego (TYLKO DLA 04-05)
Kolektor dolotowy Z korpusem przepustnicy
Pokrywa łańcucha rozrządu
Czujnik położenia wału korbowego
Koło pasowe wału korbowego (UWAGA: Postępuj zgodnie z instrukcjami instalacji na Fordzie)
Koło pasowe pompy wody (Tylko koło pasowe, użyjesz pompy wody Forda)
Napinacz paska Mazdy
Alternator (Mój Ford nie miał go w zestawie)
Rozrusznik (ponownie nie był w zestawie)
Wspornik filtra oleju (dla czujnika ciśnienia oleju i aby Jiffy Lube nie pomyliło się, jakiego filtra oleju użyć)
Miska olejowa
Odbiór oleju (czarna plastikowa rurka, którą znajdziesz w misce olejowej)
Miarka oleju
Silnik Ford Fusion 2011
Teraz, gdy spędziłeś około 4-8 godzin, ostrożnie zdejmując wszystkie te części z silnika Mazdy, ZRÓB TO PONOWNIE z silnikiem Forda. Ale wszystkie części Forda mogą trafić do kosza lub zostać sprzedane na eBay:
Silnik Forda ma czujnik temperatury na górze głowicy między świecami zapłonowymi. Jest to CAŁKOWICIE zbędne. Po prostu go wyjmij i wyrzuć. To solidny otwór na śrubę, więc nie musisz go zatykać ani nic w tym stylu.
To, co powinno ci pozostać z silnika Forda
Głowa
Blok
Wałek rozrządu wydechowego
Samochody 2006 + mogą zachować wałek rozrządu dolotowego
Łańcuch rozrządu
Pompa wody BEZ koła pasowego
Świece zapłonowe (są dłuższe i trochę inne)
Wtryskiwacze paliwa (większe i potrzebne do zasilania większego silnika)
Szyna paliwowa
Osłony świec zapłonowych (są takie same jak w Mazdzie, ale są nowsze niż twoje Mazdy, więc zachowaj je)
Mam nadzieję, że o niczym nie zapomniałem
Część 4 Instalacja
Jesteś po garbie, cała demontaż jest zakończony Teraz, gdy blok Forda jest rozebrany i przygotowany, możesz rozpocząć instalację części Mazdy, które starannie usunąłeś.
04-05 zacznij od wałka rozrządu. Będziesz potrzebować narzędzi do rozrządu wymienionych w przewodniku. Postępuj zgodnie ze szczegółowymi instrukcjami. Ale pomogę w wersji skróconej. Zdobądź narzędzia do rozrządu WYMAGANE, aby zrobić to dobrze. Obróć krzywki do górnego martwego punktu. Oznacza to, że pierwsze 2 popychacze (owalny element) prawie wskazują na siebie. Przód wałka rozrządu to strona z łańcuchem rozrządu. Z tyłu wałków rozrządu znajduje się gniazdo. W TDC będziesz mógł wsunąć w niego płytę rozrządu. To utrzyma krzywki w jednej linii podczas instalacji łańcucha. Podczas instalacji koła pasowego wału korbowego później ponownie użyjesz tej płyty. Z długim kołkiem włóż go do boku bloku w określonym otworze w prowadnicy. Obróć blok ZGODNIE Z RUCHEM WSKAZÓWEK ZEGARA, aż zatrzyma się na kołku. To jest górny martwy punkt wału korbowego. Zabezpiecz wał korbowy w jakiś sposób, aby się nie obracał, nawet nieznacznie, ponieważ nadal może się obracać do tyłu. Teraz, gdy wał korbowy jest zabezpieczony w TDC, a także krzywki, podłącz łańcuch rozrządu i upewnij się, że wszystko jest przykręcone. Wsporniki krzywek przykręcają się TYLKO do 16 funtów. To bardzo lekki moment obrotowy, te śruby nie mają klasy 8 i można je bardzo łatwo złamać.!!!!!!!!!! NIE POLEGAJ NA NARZĘDZIACH DO ROZRZĄDU, ABY UTRZYMAĆ NA MIEJSCU PODCZAS DOKRĘCANIA ŚRUB KOŁA PASOWEGO, ZŁAMIESZ WAŁKI ROZRZĄDU I NARZĘDZIA I BĘDZIESZ WŚCIEKŁY!!!!!
Zainstaluj odbiór oleju bez uszczelki
Zamontuj miskę olejową z uszczelniaczem RTV High temp. BĄDŹ HOJNY I DOBRZE JĄ POKRYJ. Ostatnią rzeczą, jaką chcesz zrobić, to pominąć miejsce i nadal mieć wyciek oleju.
Zamontuj pokrywę rozrządu. Ta sama zasada co miska olejowa. DUŻO RTV. Istnieje również kilka otworów na śruby na środku patelni, które również należy uszczelnić RTV.
RTV potrzebuje 24 godzin, aby prawidłowo się utwardzić, więc nie wlewaj żadnych płynów do silnika, dopóki nie zostanie prawidłowo ustawiony.
Zainstaluj koło pasowe wału korbowego
TO JEST KRYTYCZNE: To tutaj możesz wszystko zrujnować. (oprócz wymiany krzywki, jeśli musiałeś to zrobić.) Wyjmij narzędzia do rozrządu, WIEM, ŻE KUPIŁEŚ. Płaska płyta wchodzi z tyłu wałków rozrządu, aby utrzymać TDC, długa śruba wchodzi w specjalny otwór na śrubę z tyłu bloku. Sięga aż do wału korbowego. Obróć wał korbowy ZGODNIE Z RUCHEM WSKAZÓWEK ZEGARA, aż uderzy w tę śrubę. To jest GÓRNY MARTWY PUNKT. Umieść płytkę w krzywkach, aby nie chwiały się wcale. Teraz załóż koło pasowe wału korbowego. Wyjmij nową śrubę i podkładkę koła pasowego. NIE UŻYWAJ STAREJ. Ta śruba jest specjalna, została zaprojektowana tak, aby się zgniatać i ściskać oraz trzymać koło pasowe przez tarcie i nacisk. Stara śruba nie skompresuje się prawidłowo i może zawieść podczas pracy. Obróć koło pasowe, aż mały otwór na śrubę znajdzie się na godzinie 6. Weź małą śrubę i wsuń ją tam, w bloku będzie otwór, z którym się wyrówna, i wkręć ją ręcznie.
UWAGA: NIEBEZPIECZEŃSTWO UWAGA: ZABEZPIECZ WAŁ KORBOWY. Cokolwiek zrobisz, nie dokręcaj tej śruby, polegając na narzędziach do rozrządu, aby ją utrzymać. Złamiesz wszystkie narzędzia I WAŁKI ROZRZĄDU SIĘ ZŁAMIĄ. Nie są one przeznaczone do przenoszenia ekstremalnego momentu obrotowego, który masz zamiar zastosować. Zablokuj koło zamachowe w jakiś sposób. Możesz wypożyczyć blokadę koła zamachowego z autozone lub będziesz musiał ją zrobić. Lub przytrzymaj koło pasowe wału korbowego czymś. Ta mała śruba w kole pasowym wału korbowego pęknie lub w niektórych przypadkach czytałem, że pęknie blok.
Ok, powiedziawszy to i wszystko jest już ustawione, jesteś gotowy, aby dokręcić koło pasowe wału korbowego. Najpierw dokręć go do 78 stóp funtów. Następnie za pomocą dużego klucza kontynuuj obracanie go DODATKOWO o 90 stopni. To 1/4 obrotu Zrób to powoli. Jak mocno pchnij, a następnie poczekaj 5 minut. Ma to na celu pozwolenie na odpoczynek, ponieważ jest to cholernie trudne i danie śrubie czasu na zgniatanie i ostygnięcie. Mam 270 funtów, 6'3 i jestem uważany za silnego człowieka i uznałem, że jest to bardzo trudne do zrobienia samemu tylko za pomocą klucza dynamometrycznego 1/2 cala. Więc chwyć kumpla i duży drążek, aby to zrobić. To kończy się jak 200 funtów momentu obrotowego.
Dobra robota
Teraz zainstaluj pokrywę głowicy
Świetnie, koło pasowe wału korbowego i wałek rozrządu to jedyne wrażliwe i precyzyjne kroki. Teraz po prostu przykręć resztę części z powrotem w ten sam sposób, w jaki zostały zdjęte z Mazdy. W tym skrzynię biegów. Upewnij się, że skrzynia biegów ma mały pierścień dociskowy na pręcie, ponieważ może wypaść, jeśli zostanie uderzony. Nasmaruj wał wejściowy i ten pierścień dociskowy, aby zapobiec rdzewieniu i zapewnić płynną pracę. Po zrobieniu tego moje sprzęgło jest o wiele gładsze i łatwiejsze do wciśnięcia. Prawie czuje się tak, jakby nie było podłączone.
Teraz włóż silnik z powrotem do samochodu. Wszystko się połączy, ponieważ nadal masz wszystkie części Mazdy.
Kilka problemów, na które natknąłem się
Wąż z tyłu kolektora dolotowego miał inne złącze niż Ford. Ale łatwo było go wyciągnąć i włożyć złącze węża Mazdy do bloku.
Zerwałem dużo śrub, ponieważ jestem niecierpliwy i nie miałem oleju penetrującego rdzę.
Zerwałem śruby i złamałem śruby, ponieważ za mocno dokręciłem wiele skorodowanych śmieci lub bardzo małych śrub, takich jak te na pokrywie oleju i misce olejowej.
Nie mogłem sobie przypomnieć, jak działa wiązka przewodów. To była długa układanka. Sugeruję zrobienie szczegółowych zdjęć przed wyjęciem silnika LUB podczas demontażu wszystkich małych wsporników przewodów i ścieżek prowadzenia.
Procedura uruchamiania po raz pierwszy.
Napełnij MANUALNĄ skrzynię biegów do 3 qrts, ponieważ większość oleju prawdopodobnie wylała się przez otwory osi. (Ile biorą automaty?) Śruba wlewu ma 24 mm i znajduje się pod przednią stroną skrzyni biegów i około 1/3 w górę.
Napełnij silnik olejem. Ponieważ użyłeś miski olejowej Mazdy, pojemność oleju jest taka sama. około 4,7 qrts. Napełniaj powoli i regularnie sprawdzaj bagnet, aby go nie przepełnić.
Teraz, gdy wszystko jest podłączone i przykręcone, odłącz świece zapłonowe.
Obracaj silnik przez 15 sekund kilka razy, czekając przed każdym rozruchem, aby schłodzić rozrusznik
Proces ten ma na celu przygotowanie silnika OLEJEM WODĄ i PALIWEM.
Teraz, gdy miał dużo rozruchu, podłącz świece zapłonowe.
Jeśli zrobiłeś to wszystko dobrze, jak ja, uruchomi się od razu.
Będzie pracował nierówno i będzie pracował nierówno przez około 50-100 mil, ponieważ ECU będzie powoli dostosowywać korekty paliwa do optymalnej wartości.
Jeśli otrzymasz jakieś CELS, sprawdź je od razu, aby sprawdzić, czy są ważne.
Dostałem CEL rozrządu wałka dolotowego przez około pierwsze 50 mil.
Miałem poważne wycieki wlotowe, ponieważ nie wymieniłem uszczelek. Nałożyłem RTV na wierzch uszczelki i to rozwiązało problem. Jest super brzydki, ale nie musiałem zdejmować kolektora, ponieważ wszystkie wycieki były na górze. Zdjęcie wkrótce.
To wszystko. Jeśli są jakieś dodatkowe informacje, które pominąłem, daj mi znać, a zaktualizuję to z podziękowaniami dla Ciebie. Lub jeśli muszę coś przepisać, ponieważ jestem do bani w pisaniu, też to naprawię.
Jeśli ktoś spróbuje tego, zapraszam do zadawania pytań, udzielę wszystkich informacji, które mogę, aby Ci pomóc.