Mazda3 Forums banner
461 - 480 of 1,585 Posts
Elektrozawór zmiennego rozrządu?

Jestem w trakcie kończenia zamiany z 2.3 na Fusion 2.5... Zastanawiałem się, co zrobiliście z vts? Bobp wspomniał, że użył tego z 2.5, co ma sens, ponieważ ten z 2.3 nie pasuje. Jednak moja wiązka przewodów Mazdy nie pasuje do nowego vts? Jakieś uwagi? Próbuję to złożyć z powrotem i znowu wyjechać na drogę po tym, jak stało kilka miesięcy...
 
Z którego roku jest Twój samochód? Mój jest z 05, a wtyczka wygląda tak samo jak ta w 2.5, którą mam.
 
To był silnik z 2012 roku, a jedyne, co musiałem wymienić, to wtyczka zaworu VVT (VCT). Najwyraźniej zmienili zawór, ale jego działanie jest takie samo. Więc wymień wtyczkę ($20) i gotowe. Myślę, że był również używany w późniejszych silnikach Escape z 2011 roku.
Wygląda na to, że The-Kid wpadł na ten sam problem... Wysłałem mu wiadomość prywatną z prośbą o więcej informacji, ale to właśnie myślałem, że będę musiał zrobić. Nie wiem, skąd wziął wtyczkę, ale prawdopodobnie sprawdzę, czy mogę pójść na złomowisko i odciąć jedną z wiązki Fusion z 2012 roku...
 
Wygląda na to, że The-Kid wpadł na ten sam problem... Wysłałem mu wiadomość prywatną z prośbą o więcej informacji, ale tak właśnie myślałem, że będę musiał zrobić. Nie wiem, skąd wziął wtyczkę, ale prawdopodobnie zobaczę, czy mogę pójść na złomowisko i odciąć jedną z wiązki '12 Fusion...
Tak, masz rację. Przy mojej pierwszej zamianie z silnikiem Fusion z 2011 roku, wtyczka do elektrozaworu kontroli oleju miała takie samo złącze jak Mazda. Ale przy drugiej zamianie z silnikiem Fusion z 2012 roku, elektrozawór kontroli oleju jest inny i musiałem połączyć złącze Fusion z moją wiązką przewodów Mazdy. Na szczęście silnik z 2012 roku miał podłączoną wiązkę przewodów, więc miałem wtyczkę. Kolory przewodów nie były dokładnie takie same, ale były na tyle zbliżone, że łatwo było stwierdzić, który gdzie idzie. Uważam, że pomarańczowy był wspólnym kolorem.Mimo że elektrozawory kontroli oleju z 2011 i 2012 roku wyglądają zupełnie inaczej, muszą działać w zasadzie tak samo, ponieważ samochód jeździł świetnie i nie wyrzucał żadnych kodów.
 
Mój 2.5 jest z Marinera z 2010 roku z przebiegiem 36 tys. km. Myślę, że wyciągnę OCS i zobaczę, czy pasuje do mojej wiązki.
 
Mój 2.5 jest z Marinera z 2010 roku z przebiegiem 36 tys. mil. Myślę, że wyciągnę OCS i zobaczę, czy pasuje do mojej wiązki.
Dajcie znać... Z tego, co czytałem, wydaje się, że zmienili to w 2012 roku... Byłoby również wspaniale, gdyby ktoś mógł znaleźć miejsce, gdzie można dostać OEM/aftermarket i może numer części? Trochę szukałem, ale jak dotąd nie odniosłem większego sukcesu.
 
Istnieje strona internetowa, która wydaje się mieć dostępność do określonych części i pigtaili: https://www.fordparts.com/Products/WireSets-WiringPigtailKits.aspx

Jeśli klikniesz na link, który mówi Wiring Pigtail Kit ID Guide, kilka stron w tym pliku PDF zawiera mnóstwo zdjęć złączy. Może Bobp lub ktoś, kto ma to złącze, mógłby dostarczyć zdjęcie. Następnie kliknąłem na Znajdź części po prawej stronie i pozwoliło mi to wybrać pojazd. Kiedy już znajdziesz się na stronie, na której możesz wyszukiwać potrzebne części, znajduje się czerwone pole, które mówi coś w stylu Potrzebujesz pomocy w znalezieniu odpowiedniej części? i oferuje rozwiązanie w postaci czatu na żywo. Mogą być w stanie to zawęzić. Jest jednak po 20:00 EST, więc nie mogłem tego wypróbować.

Może to być przydatne, jeśli złomowiska nie produkują lub przynajmniej podają numer części w celach informacyjnych. Jeśli możesz dopasować zdjęcie, numery części są wymienione pod każdym z nich.
 
Mam wiązkę z mojego Fusion 2.5 z 2012 roku, jeśli potrzebujesz wtyczki, daj znać.
Istnieje strona internetowa, która wydaje się mieć dostępność do konkretnych części i pigtaili: https://www.fordparts.com/Products/WireSets-WiringPigtailKits.aspx

Jeśli klikniesz link, który mówi Wiring Pigtail Kit ID Guide, kilka stron w tym pliku PDF zawiera mnóstwo zdjęć złączy. Może Bobp lub ktoś, kto ma to złącze, mógłby dostarczyć zdjęcie. Następnie kliknąłem Znajdź części po prawej stronie i pozwoliło mi to wybrać pojazd. Gdy znajdziesz się na stronie, na której możesz wyszukiwać potrzebne części, znajduje się czerwone pole, w którym napisano coś w stylu Potrzebujesz pomocy w znalezieniu odpowiedniej części? i oferuje rozwiązanie w postaci czatu na żywo. Mogą być w stanie to zawęzić. Jest jednak po 20:00 EST, więc nie mogłem tego wypróbować.

Może to być przydatne, jeśli złomowiska nic nie dają lub przynajmniej podają numer części w celach informacyjnych. Jeśli możesz dopasować zdjęcie, numery części są wymienione pod każdym z nich.
Idę rano na złomowisko, skąd wziąłem silnik, powiedzieli, że mogą mieć jeden. Jeśli nie, sprawdzę te dwie opcje...
 
Wtyczka zaworu zmiennych faz rozrządu

Rano idę na złomowisko, skąd wziąłem silnik, powiedzieli, że mogą mieć jeden. Jeśli nie, sprawdzę te dwie opcje...
Sukces!!

1) Udało mi się zdobyć właściwą wtyczkę ze złomowiska

2) Udało mi się zdobyć numer części Forda

Zamieszczę link do części, a także zdjęcia, abyście mieli coś solidnego do pracy :)

Numer części Forda WPT-1251
Kup części do Forda Fusion 2012 | FordParts.com

Stara wtyczka i nowy solenoid...



Nowa wtyczka...




Mam nadzieję, że to pomoże w przyszłości!
 
Działa!!

Zakończyłem dzisiaj moją zamianę! Wyciągnąłem złącza świec zapłonowych i zakręciłem silnikiem na około 15 sekund, aby zalać olej i paliwo, a następnie podłączyłem je z powrotem. Odpalił za pierwszym razem! Przejechałem dzisiaj około 50 mil, jak dotąd bez kodów błędów. Nadal ma wahające się obroty biegu jałowego, ale dam mu trochę czasu na dostosowanie się. Zdecydowanie zadowala "butt dyno"! Spodziewałem się trochę dodatkowej mocy, ale szczerze mówiąc, przerosło to moje oczekiwania :) Zakres mocy jest solidny na całej długości, z o wiele większym momentem obrotowym na niskich obrotach niż 2.3. Postaram się informować was na bieżąco, gdy przejadę więcej mil (co nie zajmuje mi dużo czasu, lol), i śmiało zadawajcie pytania :)
 
Bardzo miło i gratulacje! - Czyż to nie wspaniałe uczucie, gdy od razu odpala?

Nie jestem pewien co do wahania obrotów biegu jałowego. Zrobiłem już dwa takie i obroty biegu jałowego w obu były stabilne.
 
Nie jestem pewien co do wahania na biegu jałowym. Zrobiłem to już dwa razy i obroty jałowe w obu przypadkach były stabilne.
Zoomtictac wspomniał o tym samym problemie i wydawał się go rozwiązać poprzez ponowne uszczelnienie kolektora dolotowego... Zobaczę, jak to będzie dalej działać i być może spróbuję to uszczelnić.
 
Zakończyłem dzisiaj wymianę! Wyciągnąłem złącza świec zapłonowych i zakręciłem silnikiem na około 15 sekund, aby zalać olej i paliwo, a następnie podłączyłem je z powrotem. Odpalił za pierwszym razem! Przejechałem dzisiaj około 50 mil, jak dotąd bez kodów. Nadal ma wahające się obroty biegu jałowego, ale dam mu trochę czasu na dostosowanie się. Zdecydowanie cieszy dyno w tyłku! Spodziewałem się trochę dodatkowej mocy, ale szczerze mówiąc, przerosło to moje oczekiwania :) Zakres mocy wydaje się solidny na całej długości, z o wiele większym momentem obrotowym w dolnym zakresie niż 2.3. Postaram się informować was na bieżąco, gdy przejadę więcej mil (co nie zajmuje mi dużo czasu, lol), i zadawajcie pytania :)
Gratulacje! Ciesz się nowym silnikiemWahania biegu jałowego Szukałbym nieszczelności w dolocie lub Zoom rozwiązał większość swoich problemów, wymieniając wadliwy czujnik o2
 
Moją największą bolączką były nieszczelności w układzie podciśnienia i inne problemy z pomiarem. Za pierwszym razem nałożyłem uszczelniacz na górę kolektora, gdzie było słychać wyciek. Za drugim razem uszczelniłem górną połowę kolektora, z dala od silnika. Ostatnim razem zrobiłem własne uszczelki z uszczelniaczem i to zadziałało. Poza tym mój zawór PCV szwankował... Niemierzona powietrze. Następny był czujnik O2, ale myślę, że mój był na wyczerpaniu. Nieprawidłowy pomiar po spalaniu. Wreszcie robię zawór elektromagnetyczny EVAP... Nieprawidłowo mierzona powietrze. FWIW, uszczelnienie kolektora było największym problemem. To był jedyny problem, który powodował wahania i przerywanie na biegu jałowym w momencie ponownego podłączenia akumulatora i uruchomienia silnika. Pozostałe ujawniły się z kodem 10-150 mil po ponownym podłączeniu akumulatora. Zrób test dymny.
 
Jestem w trakcie kończenia wymiany z 2.3 na Fusion 2.5... Zastanawiałem się, co zrobiliście z vts? Bobp wspomniał, że użył tego z 2.5, co ma sens, ponieważ ten z 2.3 nie pasuje. Jednak moja wiązka przewodów Mazdy nie pasuje do nowego vts? Jakieś uwagi? Próbuję złożyć to z powrotem i znów jeździć po tym, jak stało kilka miesięcy...
Aktualizacja problemu z elektrozaworami zmiennych faz rozrządu 2012+: Uszczelka pokrywy zaworów w pokrywie zaworów 2.3 nie uszczelnia się wokół elektrozaworu. Nie zauważyłem tego podczas montażu pokrywy zaworów i dlatego olej wydobywał się ze szczeliny. Rozwiązaniem jest albo zamiana uszczelek między pokrywami zaworów, albo zamiana samych pokryw zaworów. Zdecydowałem się na zamianę pokrywy zaworów i po prostu założyłem zaślepkę lub korek na dodatkowy otwór czujnika temperatury 2.5, którego nie używamy.
 
Aktualizacja problemu z elektrozaworami zmiennego rozrządu 2012+: Uszczelka pokrywy zaworów w pokrywie zaworów 2.3 nie uszczelnia się wokół elektrozaworu. Nie zauważyłem tego podczas montażu pokrywy zaworów i dlatego olej pryskał ze szczeliny. Rozwiązaniem jest albo zamiana uszczelek między pokrywami zaworów, albo zamiana samych pokryw zaworów. Zdecydowałem się na zamianę pokrywy zaworów i po prostu założyłem zaślepkę lub korek na dodatkowy otwór czujnika temperatury 2.5, którego nie używamy.
Też natknąłem się na ten problem. Delikatnie wybiłem uszczelkę OCV z pokrywy zaworów 2.5 i zamontowałem ją w pokrywie 2.3. Trudno było to zrobić wystarczająco wolno i ostrożnie, aby uratować uszczelkę - gdybym miał to zrobić jeszcze raz, kupiłbym nową uszczelkę 2.5, aby zaoszczędzić sobie kłopotu.
 
Też natknąłem się na ten problem. Delikatnie wybiłem uszczelkę OCV z pokrywy zaworów 2.5 i zamontowałem ją w pokrywie 2.3. Trudno było to zrobić powoli i ostrożnie, aby uratować uszczelkę - gdybym miał to zrobić jeszcze raz, kupiłbym nową uszczelkę 2.5, aby zaoszczędzić sobie nerwów.
Tak, trochę bawiłem się uszczelką, ale nie chciałem ryzykować jej zepsucia, skoro równie dobrze można było przełączyć całą pokrywę
 
461 - 480 of 1,585 Posts