Mazda3 Forums banner

04 2.3l swap naar 2.5l succesvol

653K views 1.6K replies 114 participants last post by  Numskull  
#1 · (Edited by Moderator)
Deze post is een beetje armoedig omdat ik momenteel vanaf mijn telefoon post. Dus het is een werk in uitvoering. Ik zal. Voeg stap voor stap een inkooplijst toe, de totale kosten en bewijs in foto's. En een vraag- en antwoordsessie. Mijn doel is om een sticky te krijgen.

Ik wilde de community laten weten dat ik met succes een 2.5l in mijn 2004 Mazda 3 2.3l hatchback heb verwisseld.

Het korte verhaal. Kreeg een rod knock in mijn 2.3l motor die vervangen moest worden. Wilde een 2.5 voor de kracht en geen olielekprobleem zoals de 2.3l

Kocht een 2011 Ford Fusion 2.5l motor, simpelweg omdat deze veel goedkoper is dan een Mazda-merk motor. Het is dezelfde long block en dat is alles wat je echt gebruikt. Stripped de Ford-motor tot het metaal. Gooi de Ford-inlaat, Ford-bedradingsharnassen, Ford-oliecarter, Ford-verbindingsstuk voor de slangen van het verwarmingselement, ik weet niet hoe het heet, Ford top mount temperatuursensor, Ford inlaatnok, Ford krukaspoelie, Ford distributiedeksel.


Kortom, je wilt alleen de Ford long block minus inlaatnokkenas oliecarter distributiedeksel, krukaspoelie, waterpoelie, extra riemspanners en olieopname.

Neem dan vrijwel alles van de 2.3 en schroef het op de 2.5 long block. Mazda olieopname, oliecarter, distributiedeksel, inlaatnokkenas, inlaatspruitstuk, nokkenaspositiesensor, verbindingsstuk voor de slangen van het verwarmingselement en alle Mazda-bedrading.

De Ford-motor is een automatische vliegwiel, dus verwissel dat met jouw Mazda-vliegwiel en koppeling en je hebt ook een nieuw pilotlager nodig. Dit zou een geweldige tijd zijn om een nieuwe koppeling te krijgen als je die nodig hebt. De koppelingskit wordt geleverd met een pilotlager.

Hier is de gids die ik heb gevolgd, het is voor een Mazda 6, maar het is vrijwel hetzelfde voor de 3 met enkele verschillen die ik hieronder zal toelichten. De Ford 2011 ontsteking en brandstofrail zijn hetzelfde als de 04 Mazda. De Ford-brandstofinjector is groter om de grotere motor te voeden en moet opnieuw worden gebruikt, deze is compatibel met Mazda-bedrading en ecu. De bougies zijn langer en die heb ik ook gebruikt. De bougiekabels zien er hetzelfde uit, dus ik heb de Ford-kabels opnieuw gebruikt omdat ze nieuwer zijn dan mijn 10 jaar oude Mazda-kabels.

http://www.happywrenching.com/mazda/6/mazda-6-and-ford-fusion-23l-engine-swap.html


Ik zal deze post periodiek bijwerken met meer gedetailleerde informatie, dus kom regelmatig terug.

Stap 1. Voorbereiding:

Inkooplijst

Ford fusion 2011 2.5L (lkq op ebay) geschatte 600$
Inlaatspruitstukpakking (rockauto.com)
rtv siliconen pakkingmaker hoge temperatuur (walmart)
5qts motorolie (walmart) volledig synthetisch 0w 20
3qts transmissieolie (auto-onderdelenwinkel API GL-4, SAE 75W-80Capaciteit 3 USqt
Antivries 1 gallon
Koppelingskit (optioneel, maar je zou het waarschijnlijk moeten doen als je bijna 100k hebt)
Pilotlager (inbegrepen in de meeste koppelingskits)
Krukaspoelie bout en ring. (Kreeg de mijne van de dealer voor ongeveer 30$)

Optioneel: maar handig
roest penetreren voor alle verroeste rommel
Lock tight hoge temperatuur
Diëlektrisch vet
Motordegreaser

Vereiste/aanbevolen gereedschappen:
Momentsleutel (vereist om het goed te doen)
Slagsleutel (gewoon een aanschaffen zo behulpzaam)
Luchtsleutel (idem)
Diverse socket adapter set. Lange korte sockets, verlengstukken, flexibele adapters
Goede sleutelset
Autoliften zo zo mooi anders hoge kriksteunen en een kraan
Breekstaven
tangen en dingen
Een slangklemcompressor (dit ding is geweldig)
Een kleerhanger (draad door de asgaten op de transmissie, anders draait de differentieel en valt letterlijk uit elkaar)

Stap 2 word vies en trek de motor eruit.
Als iemand een goede gids heeft, laat het me weten en ik zal hem hier plaatsen, anders volg de Mazda 6-gids die ik hierboven heb geplaatst, deze is vrij goed en voor 90% hetzelfde als onze auto.

Tips handleiding zegt om hem er aan de onderkant uit te laten vallen. Zonder een autolift en/of een motorkrik is dit waardeloos. Trek hem er in plaats daarvan van boven uit, kost gewoon wat meer gewiebel.

VOORZICHTIG: wanneer je beide assen verwijdert, moet je de kleerhanger door beide asgaten steken. De differentieelversnellingen zijn niet vergrendeld en ze zullen draaien en uit de uitlijning vallen. Om dit te repareren is het een totale demontage van de transmissie, alleen om de versnellingen weer op hun plaats te zetten. Is mij overkomen, het was erg vervelend, maar het is niet zo moeilijk.

Foto's:

HET BEWIJS Hier is de foto van de achterkant van het motorblok met de vermelding dat de cilinderinhoud 2.5L is

Image


Dit is mijn auto 04 2.5l Mazda 3S
Image


Dit is het verwarmingsblok. Het is anders op de Ford en heeft de verkeerde slangverbindingen. Het zijn 4 bouten om eraf te halen, vrij eenvoudig te doen. Alle slangverbindingen zitten eronder, dus ik heb het blok in een groene doos gemarkeerd.

Image


dit zijn de poelies. Ik moest de Mazda krukaspoelie verwijderen en op de Ford plaatsen. Ik moest ook de waterpomppoelie (middenpoelie 3 bouten) van de Mazda verwijderen en op de Ford waterpomp plaatsen. Alleen de waterpomppoelie werd verwisseld, de Ford waterpomp blijft in de auto.

Image


Zo ziet een pilotlager eruit. Het zit in het midden van het vliegwiel

Image


Dit is het nokkenastimingtandwiel. OPMERKING: ALLEEN 04-05 MOETEN DE NOKKENASSEN VERWISSELEN. 06+ het is hetzelfde als de Fords, dus raak de nokkenas niet aan en Rock on.
Image


Dit is het diagram dat aangeeft dat de 06+ hetzelfde zijn als de Fords. Het gaat alleen tot 2009, maar ik kan bevestigen dat de 2011 Ford Fusion-motor hetzelfde timingtandwiel heeft als de 06-09s.

Image




Deel 3 Motordemontage:

Mazda Eninge

Dit zijn alle onderdelen die je van de Mazda-motor verwijdert en overbrengt naar het Ford-motorblok. WEES GEORGANISEERD er komen veel en veel bouten voor alles. Serieus, zoals 100+ bouten Houd alles georganiseerd, het zal de installatie veel sneller maken. De helft van mijn tijd was het zoeken naar de verdomde bout in de koffiekan met een bazillion vergelijkbare bouten. Goed nieuws is dat als je er een paar laat vallen, je je geen zorgen hoeft te maken, je hebt veel duplicaten van de Ford-motoronderdelen die je hebt verwijderd.

Hoes (optioneel: Ford heeft een groot gaten voor de temperatuursensor die ik niet leuk vond)
Hoofdbedradingsboom
Ontstekingsbedradingsboom
Waterblok
Nokkenaspositiesensor
Inlaatnokkenas (ALLEEN VOOR 04-05)
Inlaatspruitstuk MET gasklep bevestigd
Distributiekettingdeksel
Krukaspositiesensor
Krukaspoelie (VOORZICHTIG: Volg de instructies om deze op de Ford te installeren)
Waterpomppoelie (Alleen de poelie die je de Ford-waterpomp gebruikt)
Mazda riemspanner
Dynamo (Mijn Ford kwam er niet mee)
Startmotor (nogmaals, kwam er niet mee)
Olie filter beugel ding (voor de oliedruksensor en zodat jiffy lube niet in de war raakt over welke oliefilter te gebruiken)
Oliecarter
Olieopname (Zwarte plastic buis die je in het oliecarter vindt)
Oliedipstick

Ford fusion 2011 motor
Nu je ongeveer 4-8 uur hebt besteed aan het ZORGVULDIG verwijderen van al die onderdelen van de Mazda-motor, DOE HET OPNIEUW op de Ford-motor. Maar alle Ford-onderdelen kunnen in de prullenbak of op eBay worden verkocht:

De Ford-motor heeft een temperatuursensor aan de bovenkant van de kop tussen de bougies. Dit is VOLLEDIG onnodig. Verwijder hem gewoon en gooi hem weg. Het is een massief metalen boutgat, dus je hoeft het niet af te sluiten of iets dergelijks.

Dit is wat je over zou moeten houden van een Ford-motor

Kop
Blok
Uitlaatnokkenas
2006 + auto's kunnen de inlaatnokkenas behouden
Distributieketting
Waterpomp GEEN poelie
Bougies (ze zijn langer en een beetje anders)
Brandstofinjectoren (groter en nodig om de grotere motor te voeden)
Brandstofrail
Bougiekabels (ze zijn hetzelfde als Mazda, maar ze zijn nieuwer dan die van je Mazda, dus houd ze erop)
Ik hoop dat ik niets ben vergeten

Deel 4 De installatie
Je bent over de hobbel heen, alle demontage is gedaan. Nu het Ford-blok is gestript en voorbereid, kun je beginnen met het installeren van de Mazda-onderdelen die je zorgvuldig hebt verwijderd.

04-05 begin met de nokkenas. Je hebt de timingtools nodig die in de gids worden vermeld. Volg de gedetailleerde instructies daar. Maar ik zal helpen met een verkorte versie. Haal de timingtools die nodig zijn om het goed te doen. Draai de nokkenassen naar Bovenste Dode Punt. Dat betekent dat de eerste 2 lifters (de ovale lobdingen) bijna naar elkaar wijzen. De voorkant van de nokkenas is de kant met de distributieketting. Aan de achterkant van de nokkenassen zit een sleuf. Bij TDC kun je de timingplaat erin schuiven. Dit houdt de nokkenassen uitgelijnd terwijl je de ketting installeert. Wanneer je de krukaspoelie later installeert, gebruik je deze plaat opnieuw. Steek de lange pen in het zijvlak van het blok bij het opgegeven gat in de geleider. Draai het blok MET DE KLOK MEE tot het tegen de pen stopt. Dit is Bovenste Dode Punt voor de krukas. Zet de krukas op de een of andere manier vast zodat deze niet draait, zelfs niet een beetje, omdat deze nog steeds achteruit kan draaien. Nu de krukas vaststaat bij TDC en de nokkenassen ook, sluit je de distributieketting aan en zorg ervoor dat alles vastgeschroefd is. Nokkenasbeugels schroef je VAST op SLECHTS 16 lbs. Dat is een zeer lichte draaimoment, deze bouten zijn geen klasse 8 en je kunt ze heel gemakkelijk breken.!!!!!!!!!! VERTROUW NIET OP TIMINGTOOLS OM OP ZIJN PLAATS TE HOUDEN TERWIJL JE PULLYBOUTEN AANHAALT, JE ZAL NOKKENASSEN EN DE GEREEDSCHAPPEN BREKEN EN JE ZAL PISSED ZIJN!!!!!

Installeer de olieopname, geen pakking nodig

Installeer het oliecarter met RTV-pakkingmaker Hoge temperatuur. WEES VRIJGEVIG EN DEK HET ECHT GOED AF. Het laatste wat je wilt doen, is een plek missen en nog steeds een olielek hebben.

Installeer het distributiedeksel. Dezelfde regel als het oliecarter. VEEL RTV. Er zijn ook verschillende boutgaten in het midden van het carter die je ook met RTV moet afdichten.

RTV duurt 24 uur om goed uit te harden, dus doe geen vloeistoffen in je motor totdat deze goed is ingesteld.

Installeer de krukaspoelie

DIT IS CRITIEK: Hier kun je alles verpesten. (naast de nokkenaswissel als je dat moest doen.) Haal de timingtools tevoorschijn, IK WEET DAT JE ZE HEBT GEKOCHT. De platte plaat gaat in de achterkant van de nokkenassen om TDC vast te houden, de lange schroef gaat in een speciaal boutgat aan de achterkant van het blok. Hij reikt helemaal tot de krukas. Draai de krukas MET DE KLOK MEE tot hij die schroef raakt. Dit is BOVENSTE DODE PUNT. Plaats de plaat in de nokkenassen om te voorkomen dat ze bewegen. Schuif nu de krukaspoelie op. Haal de nieuwe krukaspoelie bout en ring eruit. GEBRUIK DE OUDE NIET. Deze bout is speciaal, hij is ontworpen om te pletten en samen te drukken en de poelie vast te houden door wrijving en druk. De oude bout zal niet goed samendrukken en kan tijdens het gebruik falen. Draai de poelie tot het kleine boutgat op 6 uur staat. Neem de kleine bout en schuif hem erin, er zit een gat in het blok waar hij mee op één lijn komt en schroef hem met de hand vast.

VOORZICHTIG: GEVAAR VOORZICHTIG: ONDERSTEUN DE KRUKAS. Wat je ook doet, draai deze bout niet vast door te vertrouwen op de timingtools om hem stil te houden. Je breekt alle gereedschappen EN DE NOKKENASSEN ZULLEN BREKEN. Ze zijn niet gemaakt om het extreme koppel te weerstaan dat je gaat toepassen. Vergrendel het vliegwiel op de een of andere manier. Misschien kun je een vliegwielvergrendeling huren bij autozone of je moet er een maken. Of zet de krukaspoelie vast met spullen. Die kleine bout in de krukaspoelie zal knappen of in sommige gevallen heb ik gelezen dat het blok barst.

Oké, dat gezegd hebbende en alles is op tijd gezet, ben je klaar om de krukaspoelie aan te draaien. Draai hem eerst vast tot 78 ft lbs. Draai hem dan met een grote kontsleutel nog eens 90 graden EXTRA. Dat is 1/4 slag Doe dit langzaam. Druk hard en wacht dan 5 minuten. Dit is om je te laten rusten, want dit is verdomd moeilijk en om de bout de tijd te geven om te pletten en af te koelen. Ik ben 270 lbs 6'3 en word beschouwd als een sterke man en ik vond dit erg moeilijk om alleen te doen met slechts een momentsleutel van 1/2 inch. Dus pak een maatje en een grote cheater bar om het te laten doen. Dit eindigt met ongeveer 200 lbs aan koppel.

Goed gedaan

Installeer nu de klepdeksel

Geweldig, de krukaspoelie en nokkenas zijn de enige gevoelige en precieze stappen hier. Schroef nu gewoon de rest van de onderdelen terug op dezelfde manier als ze van de Mazda kwamen. Inclusief de transmissie. Zorg ervoor dat de transmissie de kleine duwring op de stang heeft, omdat deze eruit kan vallen als hij wordt gestoten. Smeer de ingaande as en die duwring in om roest te voorkomen en een soepele werking te garanderen. Daarna is mijn koppeling zo veel soepeler en gemakkelijker in te drukken. Het voelt bijna alsof het niet is aangesloten.

Zet nu de motor terug in de auto. Alles zal goed aansluiten, want je hebt nog steeds alle Mazda-onderdelen.

Enkele problemen die ik ben tegengekomen
De slang aan de achterkant van het inlaatspruitstuk had een andere connector dan de Ford. Maar het was gemakkelijk om hem eruit te trekken en de Mazda-slangverbinding in het blok te plaatsen.

Veel bouten gestript omdat ik ongeduldig was en geen roestpenetrerende olie had.

Bouten gestript en bouten gebroken omdat ik veel verroeste rommel of zeer kleine bouten zoals die op de olieafdekking en het oliecarter te veel had aangedraaid.

Kon me niet herinneren hoe de bedradingsboom erop zat. Dat was een lange legpuzzel. Ik stel voor om gedetailleerde foto's te maken voordat je de motor eruit trekt OF terwijl je alle kleine bedradingsbeugels en routeringspaden demonteert.

Eerste keer startprocedure.

Vul de HANDMATIGE transmissie tot 3 qrts, aangezien de meeste olie waarschijnlijk uit de asgaten is gegoten. (Hoeveel nemen de automaten?) De vulbout is 24 mm en bevindt zich onder de voorkant van de transmissie en ongeveer 1/3 van de weg omhoog.

Vul de motor met olie. Omdat je het Mazda-oliecarter hebt gebruikt, is je oliecapaciteit hetzelfde. ongeveer 4,7 qrts. Vul langzaam en controleer de peilstok regelmatig zodat je hem niet te veel vult.

Nu alles is aangesloten en stevig vastgeschroefd, koppel je de bougies los.

Draai de motor meerdere keren 15 seconden en wacht voor elke start om de startmotor af te koelen

Dit proces is om de motor te primen met OLIE WATER en BRANDSTOF.

Nu het voldoende is gestart, sluit je de bougies aan.

Als je het goed hebt gedaan, zoals ik, start hij meteen.

Hij zal ongeveer 50-100 mijl ruw stationair draaien en ruw draaien, omdat de ECU de brandstoftrims langzaam aanpast aan een optimale waarde.

Als je CELS krijgt, bekijk ze dan meteen om te zien of ze iets belangrijks zijn.

Ik kreeg ongeveer de eerste 50 mijl een CEL voor de inlaatnokkenastiming.

Ik had grote inlaatlekken omdat ik de pakkingen niet had vervangen. Ik heb RTV op de bovenkant van de pakking aangebracht en dat heeft het probleem opgelost. Het is superlelijk, maar ik hoefde het spruitstuk niet te verwijderen, omdat alle lekken aan de bovenkant zaten. Foto komt later.


Dat is het zo'n beetje. Als er aanvullende informatie is die ik heb weggelaten, laat het me dan weten en ik zal dit bijwerken met credits aan jou. Of als ik iets opnieuw moet schrijven omdat ik slecht ben in spelling, zal ik dat ook repareren.

Als iemand dit probeert, ben je welkom om me vragen te stellen. Ik zal alle informatie verstrekken die ik kan om je te helpen.
 
#2 ·
Uitstekend nieuws. Ik ben van plan deze swap binnenkort te doen. Ik heb deze 3 een maand geleden gekocht en ontdekte dat hij elke 400 mijl een liter verbruikt. Geen rook, geen lekken, maar de cilinder nr. 1 heeft ofwel slechte ringen of klepafdichtingen, omdat de bougie is aangekoekt en je de rotzooi bovenop de zuiger door het bougiegat kunt zien. De andere drie bougies zien er goed uit.

Dus wat gebeurde er nadat je de 2.5 had geĂŻnstalleerd, bedraad en klaar om te gaan, toen je de sleutel omdraaide? Was er enige aarzeling of probleem? Hoeveel heb je ermee gereden sinds de swap?
 
#3 ·
Je draait de motor zonder de ontsteking aan te sluiten om olie te laten stromen. Na 30 seconden sluit je hem aan en hij slaat meteen aan. Hij zal ongeveer 50 mijl onregelmatig lopen, omdat de ecu de brandstoftrims aanpast. Gebeurt altijd als je de accu loskoppelt bij deze auto's. Ik heb 100 mijl gereden sinds de wissel, geen controlelampjes en hij rijdt geweldig en heeft nu zoveel meer vermogen. Als je in Denver bent, kan ik je helpen het te doen.
 
#1,583 ·
Je draait de motor zonder de ontsteking aan te sluiten om olie te laten stromen, na 30 seconden sluit je hem aan en hij slaat meteen aan. Hij zal ongeveer 50 mijl onregelmatig lopen, omdat de ecu de brandstoftrims aanpast. Gebeurt altijd als je de accu loskoppelt bij deze auto's. Ik heb sinds de swap 100 mijl gereden, geen controlelampjes en hij rijdt geweldig en heeft nu zoveel meer vermogen. Als je in Denver bent, kan ik je helpen het te doen.
Weet je of deze swap werkt met een 2004 Mazda 3i sedan? Ik heb iemand met een 2011 Fusion-motor die hem aan mij wil verkopen. Ik zou deze swap graag proberen als je me vertelt dat het werkt?
 
#6 ·
De brandstofinjectoren op de 2.5 zijn groter dan de 2.3, de rail is hetzelfde. Ik zal deze swap doen wanneer mijn motor er de brui aan geeft, goede info!
Ik ben van plan de swap te doen voordat mijn motor kapot gaat. De verkoop van de 2.3 onderdelen zal helpen om wat geld terug te krijgen. Heeft u overwogen om het op die manier te doen?
 
#9 ·
Wauw man, gefeliciteerd met je swap. Ik ben van plan om mijn 2.0 en versnellingsbak te vervangen, en je hebt me enorm geĂŻnspireerd.
Geweldig, bedankt man! Ik ben deze thread langzaam aan het updaten met complete informatie, zodat je de beste info hebt om je project te starten. Van een 2.0 naar een 2.5 gaan, zal een enorm verschil in vermogen zijn, daar zul je van houden.
 
#11 ·
Mijn restjes zijn. 2.3 longblock minus oliepan, distributiedeksel, inlaatnokkenas, krukaspoelie, olieopname. Dat is het zo'n beetje, ik heb zo ongeveer alles hergebruikt.

Overgebleven Ford-onderdelen
Inlaatspruitstuk, oliepan, olieopname, oliefilterhuis, inlaatnokkenas, uitlaatspruitstuk, bobines, vliegwiel, nokkenassensor, temperatuursensor, zuurstofsensor
 
#46 ·
Mijn restjes zijn. 2.3 longblock minus oliepan, distributiedeksel, inlaatspruitstuk, nokkenas, krukaspoelie, olieopnemer. Dat is het zo'n beetje, ik heb zo'n beetje alles hergebruikt.

Overgebleven Ford-onderdelen
Inlaatspruitstuk, oliepan, olieopnemer, oliefilterhuis, inlaatnokkenas, uitlaatspruitstuk, bobines, vliegwiel, nokkenassensor, temperatuursensor, zuurstofsensor
Ik ben nu bezig met een swap - 2011 Fusion 2.5 (24.000 km) ter vervanging van de rod-knocking 2.3 (248.000 km) in mijn '05 Mazda 3 hatchback mtx.

Het gaat tot nu toe goed, maar ik heb een paar vragen, als iemand dit zou kunnen verifiëren.

1) Ik probeer te beslissen of ik de 2.3 of 2.5 kleppendeksel moet gebruiken. Ik wil graag de 2.5 bobines gebruiken vanwege de lagere kilometerstand, maar ben niet zeker van de compatibiliteit van de 2.5 bobines met de 2.3 kleppendeksel en vice-versa, of zelfs of de 2.5 bobines zullen werken met de elektronica van de Mazda 3. Ik kan niet met zekerheid zeggen of thlillyr de 2.5 bobines heeft gebruikt, maar op één plek zei hij dat hij de Ford bobines over had, dus misschien heeft hij de 2.3 bobines gebruikt?

2) Ik zag net waar Artem Vestsorov op 18-12-2014 op de happywrenching thread het volgende plaatste:

"Ik zal nog één ding zeggen over de 2.5 swap - technisch gezien kan het. Iemand corrigeert me als ik het mis heb, maar alles wat ik heb gelezen stelt dat de 2.5 cilinderkop grotere inlaatpoorten heeft en een ander inlaatspruitstuk. Dus, als je je Mazda inlaatspruitstuk gebruikt, krijg je een kleine luchtlek omdat het spruitstuk niet correct afdicht met de grotere poorten. Of, als je het Fusion inlaatspruitstuk gebruikt, gaat het check engine lampje branden."

Ik heb de 2.3 inlaat op de 2.5 kop gepast en de inlaat komt ERG dicht in de buurt van het niet volledig bedekken van de grotere poorten op de 2.5 kop. Kan iemand die de swap daadwerkelijk heeft gedaan, commentaar geven op het mogelijke inlaatlekprobleem dat Artem heeft gepost? Ik ben bang dat ik uiteindelijk een inlaatlek krijg, direct of ergens verderop.

Bedankt
 
#15 ·
Heb me nog niet verdiept in de bsd of wat het inhoudt. Zou een goed moment zijn geweest om het te doen, denk ik.

Ja, ik ben van plan het binnenkort te dynoën. Mijn timing is een beetje verkeerd, omdat ik de nokkenas niet met de timingtools heb geïnstalleerd. Heb ze nu en zal de motor opnieuw timen. Als dat klaar is, ga ik naar de dyno. Zoals het is, grijnst mijn kont-dyno. Mooie stevige trekkracht in alle versnellingen en de start is vlot en het is heel gemakkelijk om de banden te laten spinnen. Ecopia 422s.
 
#18 ·
Dat klopt. Ik koos de Fusion omdat het de goedkoopste motor is en veel overvloediger dan de andere. Hoewel het dezelfde long block is, rekenen de sloopbedrijven verschillende prijzen voor motoren van verschillende merken en de beschikbaarheid en selectie nemen af ​​bij minder gangbare auto's.
 
#20 ·
#21 ·
Ja, ik moest de nokkenas vervangen. Bij 04-05 moet je de nokkenassen vervangen. Bij 06 en nieuwer hoef je de nokkenassen niet te vervangen, want die zijn hetzelfde. Een van die kleine verschillen die beginnen met de 06. Goede vraag, ik zal de originele post met die info updaten.
 
#23 ·
Ja, ik moest de nokkenas verwisselen. 04-05 moet je de nokkenassen verwisselen. 06 en nieuwer hoef je de nokkenassen niet te verwisselen, want die zijn hetzelfde. Een van die kleine verschillen die beginnen met de 06. Goede vraag, ik zal de originele post met die info updaten.
Dit wordt net echt interessant voor mij. :)
 
#30 ·
Vandaag heb ik mijn timing tools van Massive gekregen, mijn ecu gooide een cel voor inlaatnokkenas over geavanceerd. Ik denk dat dat is wat ik krijg voor het gebruik van schroevendraaiers in plaats van de juiste tools te krijgen.

Ook zal ik deze nieuwe set-up dyno'en na een paar tanks benzine en zal ik de resultaten hier en op de dyno forums plaatsen. Dan krijg ik een dynotronics tune en zal die ook plaatsen.
 
#34 · (Edited)
De Mazda heeft een elektrische stuurbekrachtigingspomp die op de auto is gemonteerd, niet op de motor, dus daar hoef je niets aan te doen. De Ford-motor heeft 2 lange tapeinden voor zijn stuurbekrachtigingspomp, verwijder ze gewoon en gooi ze weg. Als mijn aircocompressor niet vast zou zitten, zou hij prima werken. Ik heb het carter verwisseld zodat het op de motor kan worden gemonteerd en de Mazda krukaspoelie zodat ik de riem opnieuw kan gebruiken.

Ik help je met de ombouw. Ik heb hier in Denver shoptijd gehuurd bij DIY auto, wat me ongeveer $1000 kostte voor 3 dagen tijd. Maar als je een garage en een kraan hebt, is dat goed genoeg.

Ik ben maar een hobbyist, maar mijn vrouw zegt dat ik $400 voor het project moet vragen als je met me samenwerkt. Met 2 personen gaat het veel sneller. Ik breng meestal niets in rekening, maar vooral omdat ik 7 dagen per week werk en tijd vrij moet nemen voor projecten.

Stuur me een pm als je langs wilt komen en een proefrit wilt maken. We zouden een dragrace moeten houden en de resultaten op het forum moeten plaatsen.
 
#37 ·
De Mazda heeft een elektrische stuurbekrachtigingspomp die op de auto is gemonteerd, niet op de motor, dus daar hoef je niets aan te doen. De Ford-motor heeft 2 lange tapeinden voor zijn stuurbekrachtigingspomp, verwijder ze gewoon en gooi ze weg. Als mijn aircocompressor niet vast zou zitten, zou hij prima werken. Ik heb het carter verwisseld zodat het op de motor kan worden gemonteerd en de Mazda krukaspoelie zodat ik de riem opnieuw kan gebruiken.

Ik help je met de swap. Ik huurde hier in Denver tijd in de werkplaats bij DIY auto, het kostte me ongeveer 1000$ voor 3 dagen. Maar als je een garage en een motorheftruck hebt, is dat goed genoeg.

Ik ben maar een hobbyist, maar mijn vrouw zegt dat ik 400$ voor het project moet vragen als je met me samenwerkt. Met 2 mensen gaat het veel sneller. Ik breng meestal geen kosten in rekening, maar vooral omdat ik 7 dagen per week werk en vrije tijd moet nemen voor projecten.

Stuur me een pm als je langs wilt komen en het wilt testen. We zouden een dragrace moeten doen en de resultaten op het forum moeten plaatsen.
Doe alsjeblieft. Ik zou je misschien een bezoekje brengen als dit een optie is.