Mazda3 Forums banner

2025 Niet-Bose "6 luidspreker" audio-info

1 reading
5.9K views 37 replies 6 participants last post by  Grendel65  
#1 · (Edited)
Ik plaats dit apart van de thread voor 6-luidspreker 2024's, omdat ik een paar dingen heb ontdekt in mijn '25 3-Hatch. Als iemand meer info heeft gevonden of hieraan kan toevoegen, reageer dan hieronder.
Het is waar - Mazda heeft bezuinigd en geen achterluidsprekers in de achterdeuren van de Preferred & lagere uitvoeringen geplaatst. De non-Bose Carbon non-Turbos HEBBEN de achterdeurluidsprekers (8 luidsprekers in totaal, non-Bose) en dit is belangrijk voor ons lagere uitvoeringen, gebaseerd op wat ik heb ontdekt. Er was tegenstrijdige info in andere forums over de "6 Speaker" audio, dus ik heb wat onderzoek gedaan en hier is wat ik heb gevonden voor de 2025 Japanese built 3 Hatch Preferred (het is een andere eindversterker dan 2024).
Anderen hebben gezegd dat de 6-luidsprekers 2 voordeurluidsprekers, 2 voordeur tweeters, een kleine subwoofer onder het dashboard aan de bestuurderskant en een centrale "dashboard" luidspreker in de grill achter het infotainmentscherm zijn. Niet in mijn auto. In de 2025 Preferred Hatch (en ik gok lagere uitvoeringen met 6 luidsprekers) zijn er 2 voordeurluidsprekers, 2 voordeur tweeters en TWEE kleine subwoofers onder het dashboard -- een die je aan de bestuurderskant kunt zien en een tweede aan de passagierskant onder het dashboardkastje. Er zit een verwijderbaar plastic paneel onder het dashboardkastje en de rechter sub zit erboven, met lichtblauwe en roze draden. Totaal = 6 luidsprekers.
Omdat er een fader-bediening in de audio-infotainment-interface voor de achterluidsprekers zit, kon ik niet geloven dat sommige pro-audio-posts op andere sites beweerden dat de 6-luidsprekerversterker geen uitgangen heeft voor de 2 achterdeurluidsprekers. Een YouTube pro-audio shop verklaarde ook dat er maar één kleine sub was in plaats van twee. Ik ben begonnen met het vinden van het onderdeelnummer voor mijn versterker en een bedradingsschema ervoor. Dit is wat ik heb gevonden:
De non-Bose audioversterkers die zich onder de passagiersstoel bevinden, lijken van Mitsubishi te komen. Sommige worden gemaakt in Mexico in 3 sedans gemaakt in Mexico en sommige uit Taiwan voor de Japanse 3 Hatches. Ik heb een 5-jarige Mazda Gold garantie die ik niet ongeldig wil maken, dus ik kon de passagiersstoel niet verwijderen om de versterker eruit te halen. Ik kon de plastic afdekking van de versterker verwijderen (het is krap!) en de variant # van de versterker halen. Mazda heeft een half dozijn varianten van deze versterkers gebruikt in non-Bose Gen4's! Het onderdeelnummer van de versterker voor mijn 2025 Preferred Hatch is ER90-66-A20A. Opmerking: dit is anders dan de unit in de 2024's.
Ik kon geen bedradingsschema of schema voor de unit vinden. Ik zocht naar het onderdeelnummer op de officiële Mazda Parts Online (link hieronder) en toen ik de illustratie uitbreidde, stond in het specificatieblad dat deze versterker voor ZOWEL de 6-luidspreker als de 8-luidspreker Carbons is! Dat kan alleen maar betekenen dat deze versterker UITGANGS terminals heeft voor de achterdeuren. Omdat ik de stoel niet heb verwijderd, kon ik niet bij de Molex-stekker met de luidsprekeruitgangen komen om de draden te traceren.
Ik zag een pro-audio clip op YouTube waar de technicus de rechter B-stijl cover verwijderde en bij de kabelboom kon komen die de achterdeur elektronica voedt. Toen hij de Molex-stekker eruit trok, zag hij 2 draden die erin gingen en niet uit de andere kant van de stekker naar de deur gingen, waarvan hij dacht dat het de achterdeurluidsprekerdraden waren waar iedereen naar op zoek was -- ze gingen niet naar de luidsprekerbevestigingen in de deuren. Maak je een grapje?
Nogmaals, omdat ik mijn garantie niet ongeldig wilde maken, heb ik mijn B-stijlen niet geopend om deze mogelijke draden op spanning of audio-uitgang te controleren. Als gepensioneerde studio-eigenaar / audio-engineer maakt dit me gek! Als iemand de passagiersstoel durft te verwijderen of de B-stijlen durft te openen om te controleren, meld het dan hier. Hier is de link naar het versterkeronderdeel waaruit blijkt dat het ook voor de 8-luidspreker non-Bose is:

#2 ·
Hallo... we hebben een gloednieuwe 2025 Mazda drie hatchback... zes luidsprekers audio... net gesproken met mijn onderdelenman bij de dealer... hij bevestigde dat het dezelfde versterker is... hij ziet in het bedradingsschema bedrading die naar de portieren gaat... maar na te hebben gezien dat dezelfde technicus de bedrading in de B-stijl ontdekte die niet was aangesloten... en andere mensen te hebben horen zeggen dat ze de luidsprekers van de achterdeuren hebben toegevoegd, zonder geluid. Ik kan de luidsprekers kopen en ze toevoegen... maar ik denk dat er iets meer aan de hand is... Ik denk dat mijn vrouw een beetje teleurgesteld was toen we het naar achteren vervaagden en het geluid gewoon verdween...🙂👍🏻🙂... hopelijk komen we hier achter, bedankt.

#3 ·
Hallo... we hebben een gloednieuwe 2025 Mazda drie hatch... zes luidsprekers audio... sprak net met mijn onderdelenman bij de dealer... hij bevestigde dat het dezelfde versterker is... hij ziet in het bedradingsschema bedrading naar de vakken gaan... maar nadat hij dezelfde technicus de bedrading in de B-stijl had zien ontdekken die niet was aangesloten... en andere mensen had horen zeggen dat ze de achterdeurluidsprekers hadden toegevoegd, zonder geluid. Ik kan de luidsprekers kopen en ze toevoegen... maar ik denk dat er iets meer aan de hand is... Ik denk dat mijn vrouw een beetje teleurgesteld was toen we het naar achteren vervaagden en het geluid gewoon verdween...🙂👍🏻🙂... hopelijk komen we hier achter, bedankt
Hoi Slick - Heel erg bedankt voor die dealerinfo. Even ter verduidelijking: wat bedoelde de onderdelenman van de dealer toen hij zei: "bedrading naar vakken". Weet je wat hij bedoelde met "vakken"? Als hij de luidsprekerbevestigingen IN de deuren bedoelde, dan open ik misschien de deurpanelen (geen airbags om mee te knoeien). Misschien hebben ze de draden in die achterdeuren in de 2025's gelegd. Ja, echt teleurstellend dat een premium merk als Mazda geen achterluidsprekers zou opnemen - zelfs Kia doet dat. Nogmaals bedankt!
P.S. Heb je de "Geavanceerde" audio-instellingen met de grafische EQ gevonden? Je kunt de 6-luidsprekeropstelling echt verbeteren met wat aanpassingen. Ik heb een tutorial gepost, maar om de een of andere reden hebben de moderators deze niet goedgekeurd :-(

#5 ·
Hallo Luke... Ik kan 100% bevestigen dat er luidsprekertassen in de deur zitten en dat er in de luidsprekertas luidsprekerbevestigingen zitten... Wat er ontbreekt is de bedrading... Er komt geen kabelboom van de kabelboom de deur in... We hebben allemaal een andere post gezien waarin iemand zei dat de bedrading van de versterker stopt in de B-stijl... Dat zou logisch zijn, want het zit niet in de deur...

Attachments

#6 ·
hallo Luke...
Ik kan 100% bevestigen dat er luidsprekervakken in de deur zitten en in het luidsprekervak zitten luidsprekerbevestigingen... wat er ontbreekt is de bedrading... er is geen pigtail van de kabelboom die in de deur komt... we hebben allemaal een andere post gezien waarin iemand zei dat de bedrading van de versterker stopt in de B-stijl... dat zou logisch zijn omdat het niet in de deur zit...
Bedankt voor de follow-up! Ik zou dit weekend een van die achterdeurpanelen openmaken en die bedrading testen. Je hebt me veel tijd en verdriet bespaard. Zo triest dat een premiummerk als Mazda niet eens 6ft luidsprekerdraad in die luidsprekerbevestigingen kan leggen. Wat besparen ze? Misschien $2 tegen hun kosten? Als je uiteindelijk iets in de B-stijlen vindt, laat het ons dan weten.

#8 ·
De draad wordt aangesloten op de connector bij de versterker... de versterker heeft pinnen om uit te lijnen met de connector... maar er is geen output op die luidsprekerdraden... zou er een door de dealercomputer gestuurde selectie kunnen zijn... er lijkt een communicatiekabel naar de versterker te lopen... de blauwe connector misschien... als iemand dat zou kunnen bevestigen
Image

#9 ·
De draad wordt aangesloten op de connector bij de versterker... de versterker heeft pinnen om uit te lijnen met de connector... maar er is geen output op die luidsprekerdraden... zou er een door de dealer computergestuurde selectie kunnen zijn... er lijkt een communicatiekabel naar de versterker te lopen... de blauwe connector misschien... als iemand dat zou kunnen bevestigen View attachment 108963
Dit is ZO frustrerend. 😖 Je zou wel eens gelijk kunnen hebben over de achteruitgangen van de versterker die door de softwareprogrammering zijn uitgeschakeld. De enige manier om het zeker te weten, is met een OBD2 (poort) codelezer. Zo ja, dan zou een dealer die uitgangen kunnen activeren, maar dat zou hoogstwaarschijnlijk niet gebeuren.
Sorry voor de soap-boxing, maar het is gewoon ronduit goedkoop van Mazda om dezelfde versterker te hebben als de 8-speaker carbon, de draad alleen naar de B-stijl te laten lopen en (indien waar) de achterspeakeruitgang met software uit te schakelen. Wat heb je gebruikt om te testen? Een losse luidspreker of een voltmeter?
Nou, als ik besluit om achterluidsprekers toe te voegen, zal ik de twee L-R subs onder het dashboard aftappen en zoiets als deze Boss R1002 gebruiken om de achterdeuren met fatsoenlijke drivers te voeden. Trouwens, was het moeilijk om die achterdeurpanelen eraf te trekken? Nogmaals bedankt voor de R&D!

#10 ·
De deurpanelen verwijderen is een normale procedure, behalve dat één clip aan de rechterbovenkant van de panelen niet naar buiten trekt... je maakt het hele deurpaneel naar buiten los, behalve de rechterbovenhoek en dan klik je die omhoog uit de clip... en dan wordt de clip terug in het paneel geplaatst voordat je het opnieuw installeert... Ik gebruikte de voorluidspreker om de achteringang te testen... Ik heb geen oscilloscoop... en ik wilde de uitgang niet kortsluiten met een multimeter... Na het googelen op internet... ja, de computer van de auto moet worden geflasht voor de uitgangen op de versterker om te werken, moet door de dealer worden gedaan, van wat ik lees... Ik ben het ermee eens dat je waarschijnlijk gelijk hebt in het feit dat we niet veel hulp van de dealer zullen krijgen, zelfs als we beseffen dat ze nog steeds dom doen over de radio en het extra stopcontact... Mazda heeft me zeker aan het denken gezet... schande over hen

#11 · (Edited)
Het verwijderen van de deurpanelen is een normale procedure, behalve voor één clip aan de rechterbovenkant van de panelen die niet naar buiten trekt... je maakt het hele deurpaneel naar buiten los, behalve de rechterbovenhoek en dan klik je die omhoog uit de clip... en dan wordt de clip teruggeplaatst in het paneel voordat je het opnieuw installeert... Ik heb de voorste deurspeaker gebruikt om de achteringang te testen... Ik heb geen oscilloscoop... en ik wilde de uitgang niet kortsluiten met een multimeter... Na het googelen op internet... ja, de computer van de auto moet worden geflasht voor de uitgangen op de versterker om te werken, moet door de dealer worden gedaan van wat ik lees... Ik ben het ermee eens dat je waarschijnlijk gelijk hebt in het feit dat we niet veel hulp van de dealer zullen krijgen, zelfs als we beseffen dat ze nog steeds dom spelen over de radio en het stopcontact... Mazda heeft me zeker aan het denken gezet... schande over hen
Hallo...ik heb 2 fabriekspeakers in de achterdeuren geplaatst... ik heb de speakerdraad in de deur vastgezet aan de speakerdraden bij de B-stijl molex-connectoren. Ik heb de speakerdraad opnieuw geconfigureerd bij de fabrieksversterker...Ik heb de voor- en achterdeurspeakers aan elke kant in serie bedraad voor 8 ohm, de fabrieksversterker geeft de voorkeur aan 8 ohm boven 4 ohm...Veel beter met 4 deurspeakers en ik heb niets anders toegevoegd dan een set Mazda-speakers aan de achterdeuren...en ik kon in de diagnose komen zoals je op de foto's kunt zien... de auto is geprogrammeerd voor het stereosysteem met zes speakers.

#14 · (Edited)
Hoi Slick - BEDANKT voor alle foto's en het uitzoeken van deze rommel! Even ter verduidelijking: komen die kleine luidsprekers allebei met de groen/zwarte draad die naar de Molex in de B-stijl gaat?
Dan zijn de draadparen die naar de versterker gaan groen/wit (links) en lichtbruin/wit (rechts)?
Ik zie op je foto (hieronder) dat de 2 paren zijn afgeknipt bij de luidspreker Molex van de versterker. Heb je die afgeknipt of waren ze er al, afgeknipt?

Ik dacht eraan om (aftermarket) 4 ohm luidsprekers in de achterdeuren te gebruiken, omdat die iets meer gain (balans) hoorbaar vooraan zullen geven. View attachment 109039

#16 ·
Dus ik heb net een 2025 3 hatch (voorkeur trim) gekocht. Helaas heb ik niet genoeg onderzoek gedaan. Audiosysteem is waardeloos. Ik ga in ieder geval alle speakers upgraden. Sundown en JBL lijken 2.75's te maken die in de deur passen. Mijn auto zegt op de sticker 6 speaker set-up...2 - 2.75 in de deur met 2 tweeters 1 - 2.75 center dash en 1 - 4 "sub" onder de voetenruimte van de bestuurder. Versterker onder de passagiersstoel. Advies/updates over dit project? Dacht eraan om mijn eigen versterker te gebruiken om alles te laten draaien en de fabriek eruit te gooien indien mogelijk of misschien een sub toe te voegen in de reservewielruimte (het eenvoudigst). Advies voor vervanging van de waardeloze 4 inch sub? Moeilijk voor een 4 inch sub. Full range hertz is misschien een betere optie. Ik weet het niet. Gewoon echt geïrriteerd dat een autofabrikant hierop bezuinigt. Mijn schuld dat ik niet echt heb geïnvesteerd. Alle adviezen worden zeer gewaardeerd.

#17 ·
Het beste advies is om EERST alle deurpanelen te verwijderen en geluiddodend materiaal te installeren. Zonder deze stap zal een groot deel van uw upgrade-luidspreker niet de beste respons produceren. Wat uw laatste zin betreft, heel weinig eigenaren zijn audiofielen en als u met de meeste eigenaren van voertuigen praat, zijn de ontworpen geluidssystemen enkele van de best klinkende systemen die ze ooit in een voertuig hebben ervaren. Eén ding dat zelden door eigenaren wordt overwogen bij het commentaar op een geluidssysteem, is dat hoe hoger de voertuigsnelheid, hoe meer de kwaliteit van de geluidsweergave afneemt. Ik zou ook aanraden om bij het vragen om luidspreker- of systeemupgrades het type muziek te vermelden dat u voornamelijk luistert. Het is onmogelijk om een geluidssysteem te bouwen of te upgraden dat is afgestemd op alle soorten muziekinteresses. Persoonlijk lees ik vaak op verschillende forums en hun threads hoe eigenaren kiezen en wat ze kiezen als doe-het-zelf voor hun geluidssysteemupgrades en kan meteen zien wat ze echt weten over het ontwerpen van een geluidssysteem en/of het upgraden van een standaardsysteem.

#18 ·
Bedankt voor de info. Ik heb een hoop dynamat van mijn VW-installatie en ben van plan het zeker te gebruiken. Heb alleen nog nooit gezien dat een autofabrikant minder dan 3" speakers inbouwt voor de hoofddrivers... bizar. Ze zijn niet "verschrikkelijk", maar serieus ondermaats. Ik neem aan dat ze ergens in de buurt van 25 - 20 watt zitten. Weet niet zeker wat de versterker doet. Ik moet het volume iets boven 3/4 zetten om een behoorlijk geluid te krijgen en met bas & treble bijna op max. Gezond verstand zegt me dat ze het niet lang zullen volhouden als je ze zo lang gebruikt. Ik maak mezelf ook geen illusies. Ik weet dat ik, wat er ook gebeurt, geen geweldige punch uit 3-inch speakers ga halen. Ik hoop gewoon een helderder, voller geluid te krijgen dat geen maximale instellingen vereist.
Wat muziek betreft, luister ik naar alles. Niet geïnteresseerd in vibrerende ramen. Ik kan een reservewiel-subwoofer toevoegen, zoals ik al eerder zei, met een degelijke versterker. Moet mogelijk signaal aftappen van 4" kickpanel-subwoofer.

#19 · (Edited)
Hallo Timber - dit is interessant... Mijn '25 "6 speaker" audio heeft geen center dash speaker. Het zijn de 2 mini deur drivers, 2 deur tweets en 2 woofers onder het dashboard. Ik heb het kickpaneel onder het dashboardkastje verwijderd en ik heb een 2e woofer bij het dashboardkastje.
De meeste goede car audio shops weten dat Mazda bezuinigt op niet "Premium" niveaus 3's en weten wat te doen.
Die stock amp heeft output voor de achterdeur feeds, maar het is uitgeschakeld in de software. Ik heb mijn dealer gevraagd om de rear outputs aan te zetten en ze wilden het niet doen. Ze verwezen me naar een lokale shop die de rears installeert door een secundaire amp toe te voegen die is aangesloten op de main. Ik zou die amp onder de passagiersstoel niet eruit trekken - het is niet je old-school audio amp en het is onderdeel van de head unit. Ja, het is best erg dat Mazda het gevoel had om wat kleingeld te besparen op die rear speakers. Gelukkig luister ik naar talk radio 😉

#20 ·
Het gebruik van de luidsprekergrootte is niet de beste manier om het draagvermogen of de dB-uitvoer te beoordelen.
Watt wordt vaak verkeerd begrepen.
Het gebruik van enige verwijzing naar getallen op een knop voor volume vergeet de gain die een volumeregeling overschrijft.
Het instellen van de bas, middentonen en treble op maximaal produceert over het algemeen altijd een onrealistische geluidsweergave.
Bij het ontwerpen van een autosoundsysteem kan het alleen echt succesvol zijn als je het bouwt rond het favoriete type muziek.
Proberen alle muziek af te spelen zoals het is opgenomen, zou betekenen dat je constant bijna alle aspecten van de luidsprekeruitvoer moet aanpassen, niet alleen het volume.
De luidsprekerpositie, met uitzondering van subwoofers die geluid onder de 300 Hz produceren, moet zorgvuldig worden overwogen.

Mazda, evenals de meeste autofabrikanten, hebben geen concessies gedaan of zijn "goedkoop" gegaan met stereosystemen. Ze hebben geluidssystemen gebouwd die over het algemeen voor een algemene gebruiker een enorme verbetering zijn ten opzichte van decennia geleden en meer eigenaren dan niet zullen aangeven hoe geweldig de geluidssystemen zijn. Dat komt omdat ze geen audiofielen zijn of echt geïnteresseerd zijn in de geluidskwaliteit van de weergave. Degenen die dat wel zijn, zullen meestal, zoals in deze thread, het geluidssysteem veranderen om het beter aan te passen aan hun luistervoorkeuren.

BOSE en Hardon Kardon staan wereldwijd bekend om het ontwerpen van specifieke geluidssystemen voor verschillende platforms die op maat gemaakte geluidssystemen in voertuigen onthullen. Andere fabriekssystemen ontwerpen geluidssystemen op basis van het model en andere factoren, voornamelijk wat de markt voor het eindvoertuig zal zijn. En geluidssystemen worden in de meeste klantonderzoeken bijna nooit genoemd, zelfs niet de allerbeste.

Oh mijn Mazda 3 kwam oorspronkelijk met het fabriek BOSE 12-luidsprekersysteem. Ik ben een audiofiel en iets meer als het gaat om auto-stereo's. :)

#21 · (Edited)
Grendel65 - Ik ben het oneens met de definitie van "goedkoop". Zoals ik in een eerdere post al zei, heeft de standaard niet-Bose-versterker wel een uitgang voor de achterste luidsprekers, maar deze is uitgeschakeld door software. De Molex-stekker heeft bedrading voor de achterdeuren die eindigt in de B-stijl. De audiobediening van de head unit heeft zelfs de fader-schuifregelaar. Het (niet-Bose) systeem niet compleet maken met 2 extra goedkope 3" speakers is zeker bezuinigen. De niet-Bose, niet-turbo "Premium" AWD heeft de achterste luidsprekers met dezelfde Mitsubishi-versterker. Een auto van $29.000 en bezuinigen op speakers van minder dan $20? Kom op, man. Dat is geen Mazda. (Mijn CX-5 Touring had wel de Bose.) Trouwens, ik was eigenaar en beheerder van een van de beste opnamestudio's in Tampa Bay gedurende 30 jaar en was sinds 1972 een gediplomeerd FCC-radio-ingenieur. Ik ken audio 🙂.

#22 ·
Het was een functie die niet was opgenomen in het model dat u bekijkt als u MAZDA USA bezoekt. Of neem rechtstreeks contact met hen op en ze zullen het u uitleggen. Plaats wat ze e-mailen of terugsturen in voltooide vorm, minus persoonlijke informatie die u hen zou moeten vragen. Autofabrikanten zullen nu vaak tijdens de productie veel van de kabelboom opnemen voor functies die niet per se worden aangeboden op een specifiek model. Dat is nu bezuinigen, maar uiteindelijk komt het neer op een enorme besparing bij de assemblage in de fabriek.
Wat betreft de BOSE-versterker waar je het over hebt, dat spreekt voor zich, er is weer een reden voor wat je hebt opgemerkt en dat gaat terug naar de licentieovereenkomst tussen BOSE en MAZDA.
Wat betreft uw ervaring: "KOOL."
Ik denk echter dat we, voordat we veel verder afdwalen van het onderwerp, deze thread terug moeten brengen naar de OP en wat hij in plaats daarvan van plan is en hem in een betere richting of aanbeveling moeten proberen te sturen.

#23 ·
Ik denk dat ik gewoon een versterker met een kleine sub in de kofferbak ga toevoegen voor een beetje punch en ga proberen een betere set speakers te vinden om de huidige te vervangen. Zal het waarschijnlijk nu naar een winkel brengen. Vroeger was het zo gemakkelijk om dingen te verwisselen, maar tegenwoordig klinkt het een beetje ingewikkeld.

#25 ·
Mijn Mazda, zoals ik al zei, kwam met een fabriek BOSE-systeem met 9 luidsprekers. Ik heb 3 maanden lang geëxperimenteerd met verschillende luidsprekers en samengewerkt met Bose-technici, Audio Control-systemen en ingenieurs van Fosgate om een systeem te ontwerpen en te integreren in het head-up display van de fabriek, waarbij de meeste basis luidsprekerbediening behouden bleef. Ik heb nu 22 luidsprekers, 4 Fosgate-versterkers, Audio Control-systemen met een 6-kanaals signaalprocessor. Mijn complete interieur, alles werd verwijderd, inclusief hemelbekleding, stoelen en tapijt, om geluidsreducerend materiaal te installeren. En ik liet een op maat gemaakt tapijt installeren bovenop het nieuwe fabriekstapijt voor extra geluidsreductie. Hetzelfde geldt voor de kofferbak.
Mijn muzikale interesse gaat nu voornamelijk uit naar New Jazz of wat smooth Jazz wordt genoemd. Ik hou van akoestische gitaar en saxofoon. Dus daar heb ik het systeem omheen gebouwd. Ik kan mijn systeem echter via luidsprekerinstellingen aanpassen voor bijna alle muziek.
Op 18 van de 22 luidsprekers na zijn Focals. Zeer weinig zijn er wereldwijd beter, naar mijn mening gelijk aan Morel.

#30 ·
En geen geluidsreducerende materialen toegevoegd. :rolleyes: LOL
De 2025 is qua audiocontrole en deurmontageconfiguratie erg vergelijkbaar met mijn 2018. Waarom ze ervoor hebben gekozen om een sub in de truck te plaatsen, en dan weer zonder geluidsreducerend materiaal, is iets om over na te denken?? Tald over een truckdeksel dat de achterste kentekenplaat laat vibreren en rammelen .. :LOL:
Ik denk dat hun klant een HEEL krap budget had. Toch was dat ongeveer $900-1200+ aan installatie, onderdelen en arbeid.
Dat geluidssysteem zal goed zijn voor in de stad en het rijden in de stad met snelheden tot ongeveer 45 mph, daarna zal de geluidskwaliteit exponentieel afnemen.
Ja, er was wat speculatie over de beschrijving van wie het Mazda OEM-basisgeluidssysteem heeft ontworpen. Ze vermelden ook "engineering" die het geluidssysteem in dat Mazda-model ontwerpt, wat niet klopt. De enige hand die een ingenieur (en waarschijnlijker een onderdelenontwerper) gehad kan hebben, was het ontwerpen van de luidsprekerhouder in de deurschaal. LOL
Ik hou van het internet voor informatie.... lol

#34 · (Edited)
Deze reactie verwijst alleen naar de video
De video goedkope upgrade (goedkoop niet gedefinieerd in kosten)
Al dat werk en moeite en toch geen geluidsreducerende materialen toegevoegd. :rolleyes: LOL
De 2025 is qua audiocontrole en deurmontageconfiguratie erg vergelijkbaar met mijn 2018. Waarom ze ervoor kiezen om een sub in de truck te plaatsen zonder opnieuw geluidsreducerend materiaal te gebruiken, is iets om over na te denken?? Tald over een truckdeksel dat de achterste kentekenplaat laat vibreren en rammelen .. :LOL:
Ik denk dat hun klant een ZEER krap budget had. Toch was dat ongeveer $900-1200+ installatieonderdelen en arbeid.
Dat geluidssysteem zal goed zijn voor in de stad en in de stad rijden met voertuigsnelheden tot ongeveer 45 mph, daarna zal de geluidskwaliteit exponentieel afnemen.
Ja, er was wat speculatie over de beschrijving van wie het Mazda OEM-basisgeluidssysteem heeft ontworpen. Ze vermelden ook "engineering" die het geluidssysteem in dat Mazda-model ontwerpt, wat niet correct is. De enige hand die een ingenieur (en waarschijnlijker een onderdelenontwerper) mogelijk heeft gehad, was het ontwerpen van de luidsprekerhouder in de deurschaal. LOL
Ik hou van internet voor informatie.... lol
Ja - ze wist ook niets van de juiste kickpanel-sub. Maar ik vond het wel leuk hoe ze hun eigen mounts hebben gemaakt voor die iets grotere speaker achterin. Als voormalig audioproducer ben ik gewoon geen fan van de overheersende subs -- het is niet echt voor mij. Ik heb de Bose reservewiel-sub in mijn CX-5 losgekoppeld. Het was een beetje irritant en het maakte mijn hond gek toen ze daar achterin zat - LOL.

#31 ·
Ik heb alleen geluidsreductie in de kofferbak en onder de achterbank van mijn 24 M3 Hatch Premium plus geplaatst. Ik heb de Bose-subwoofer verwijderd en een kleine sub-versterker en een Cerwin Vega bandensubwoofer (praktisch gezien alleen een grote exciter) geplaatst en het werkt echt goed. Omdat de auto nieuw is en betaald is, ben ik er op dit moment niet zo happig op om iets anders te doen.

#35 ·
Er zijn 3 sets van de afgebeelde Focals geïnstalleerd. Niet alle elektronische geluidsbediening of versterkers zijn ook afgebeeld. Ik ga niet alles laten zien (veel meer voor dit totale stereo-upgrade project) en ook niet in detail treden over hoe dat project, dat een paar+ maanden duurde om te voltooien.
Om duidelijk te zijn, en weinigen zullen het begrijpen, het meeste geluid dat wordt gecreëerd wanneer de ramen omhoog zijn, kan niet gemakkelijk van buiten de Mazda worden gehoord. En NEE, mijn kentekenplaat rammelt niet, of voor die kwestie de pijnlijke toevoeging van het elimineren van externe geluiden die door de stereo worden gecreëerd, je zou nooit raden dat dit in mijn Mazda zat.

Attachments

#36 ·
Er zijn 3 sets van de afgebeelde Focals geïnstalleerd. Niet alle elektronische geluidsregelaars of versterkers zijn ook afgebeeld. Ik ga niet alles laten zien (veel meer aan dit totale stereo-upgrade project) en ook niet ingaan op de details van hoe dat project, dat een paar+ maanden duurde om te voltooien.
Om duidelijk te zijn, en weinigen zullen het begrijpen, kan het meeste geluid dat wordt gecreëerd wanneer de ramen omhoog zijn, niet gemakkelijk van buiten de Mazda worden gehoord. En NEE, mijn kentekenplaat rammelt niet, of voor die kwestie de pijnlijke toevoeging van het elimineren van externe geluiden die door de stereo worden gecreëerd, zou je nooit raden dat dit in mijn Mazda zat.

Attachments

#37 ·
Er zijn 3 sets van de afgebeelde Focals geïnstalleerd. Niet alle geluidsregelingen, elektronische apparatuur of versterkers zijn ook afgebeeld. Ik ga niet alles laten zien (veel meer voor dit totale stereo-upgrade project) en ook niet in detail treden over hoe dat project een paar+ maanden duurde om te voltooien.
Om duidelijk te zijn, en weinigen zullen het begrijpen, kan het meeste geluid dat wordt gecreëerd wanneer de ramen omhoog zijn, niet gemakkelijk van buiten de Mazda worden gehoord. En NEE, mijn kentekenplaat rammelt niet, of voor die kwestie de pijnlijke toevoeging van het elimineren van externe geluiden die door de stereo worden gecreëerd, zou je nooit raden dat dit in mijn Mazda zat.

Bijlagen

Attachments

#38 ·
Er zijn 3 sets van de afgebeelde Focals geïnstalleerd. Niet alle elektronische geluidsbediening of versterkers zijn ook afgebeeld. Ik ga niet alles laten zien (veel meer aan dit totale stereo-upgrade project) en ook niet in detail treden over hoe dat project dat een paar+ maanden duurde om te voltooien.
Om duidelijk te zijn, en weinigen zullen het begrijpen, kan het meeste geluid dat wordt gecreëerd wanneer de ramen omhoog zijn, niet gemakkelijk van buiten de Mazda worden gehoord. En NEE, mijn kentekenplaat rammelt niet, of voor die kwestie de pijnlijke toevoeging van het elimineren van externe geluiden die door de stereo worden gecreëerd, je zou nooit raden dat dit in mijn Mazda zat.

Bijlagen

Attachments