Mazda3 Forums banner

Ulepszenie audio Mazdy 3 2024

5.1K views 17 replies 5 participants last post by  Grendel65  
#1 ·
Kupiłem kilka miesięcy temu nowego Mazdę Select Sport. Uwielbiam ten samochód, ale system audio w samochodzie jest jednym z najgorszych, jakie słyszałem. Zastanawiam się, czy ktoś tutaj robił ulepszenie w modelu 2024, który nie ma systemu Bose? Sprawdziłem Crutchfield i pokazują, że jedynym możliwym dopasowaniem głośników byłyby 4-calowe głośniki współosiowe z przodu i z tyłu. Został mi 5-kanałowy wzmacniacz z mojego poprzedniego samochodu, więc myślę o użyciu głośników współosiowych Focal Access i subwoofera w bagażniku. Chciałbym otrzymać jakieś opinie.
 
#3 ·
Ponieważ nie otrzymałem jeszcze żadnej informacji zwrotnej, zamierzam być królikiem doświadczalnym. Crutchfield twierdzi, że przy wymianie głośników nie można użyć głośników większych niż 4". Zamierzam współpracować z moim lokalnym sklepem Zaloguj się na Facebooku Zawsze z nimi współpracuję. Mój poprzedni samochód to VW Jetta z 2010 roku. Miałem komponenty Illusiion Audio 2-drożne z przodu i koncentryczne z tyłu. Miałem również subwoofera Fi Car Audio w bagażniku. Było to zasilane przez wzmacniacz JL Audio o mocy 4 x 50 watów plus 1 x 150. Poprosiłem sklep, aby wyciągnął wzmacniacz ze starego samochodu i podłączyłem głośniki bezpośrednio do jednostki centralnej. Więc wzmacniacz i subwoofer trafią do Mazdy. Planuję użyć koncentrycznych głośników Focal Access 4". Dam znać, jak już będzie gotowe. Mam nadzieję, że uda im się dopasować głośniki.
 
#4 ·
Nie zawsze chodzi o rozmiar głośnika, ale o umiejscowienie i typ. Często pomijanym elementem jest dodanie materiału wygłuszającego podczas modernizacji. Może to przynieść jakość systemowi dźwiękowemu, którego brakuje.

Wiem, że jesteś fanem Facala, tak jak ja, więc wstyd byłoby dodawać je bez naprawdę rozważenia poświęcenia czasu na dodanie materiału wygłuszającego w jak największej liczbie miejsc montażu.

Mam tyle głośników Focal (3 zestawy K2 Power) w mojej Mazdzie 3, ile większość wydaje na kompletny system, w tym wzmacniacze. :cool:

Powodzenia z projektem, będę śledził Twój wątek! Miło widzieć, jak inny audiofil ulepsza swoje systemy!
 
#6 ·
Chciałem tylko przekazać aktualizację. Wczesnych latach 2000 budowałem domowe głośniki. Moje działania mają wiele wspólnego z tym, czego się wtedy nauczyłem. Przednie drzwi sedana Mazdy 3 nie pomieszczą żadnego normalnego głośnika komercyjnego. Udało mi się umieścić 4-calowe głośniki współosiowe z tyłu. Przód był procesem. Wymieniłem przednie tweetery na 3/4-calowy tweeter z kopułką materiałową. Głośnik w drzwiach to wyzwanie. Plastikowa obudowa w drzwiach pomieści co najwyżej 3-calowy głośnik o głębokości montażu nie większej niż 1,75 cala. Eksperymentowałem z kilkoma przetwornikami szerokopasmowymi z Parts Express. Zaprojektowałem własną zwrotnicę. Zajęło mi to około 3 prób, żeby to dobrze zrobić. Wszystko brzmi dobrze, ale nie do końca tak, jak powinno. Górny zakres średnich tonów ma coś, co niektórzy projektanci głośników nazywają odczuciem "krzyku". Muzyka taka jak jazz i klasyka brzmi świetnie! Niektóre utwory rockowe i muzyka z mocnym wokalem żeńskim brzmią zbyt mocno i po półgodzinnej jeździe bolą mnie uszy. Jeden z przetworników, które wypróbowałem, miał aluminiowy stożek, a drugi stożek z włókna szklanego, który był wypełniony polimerem. Przetwornik z aluminiowym stożkiem był dość trudny do słuchania. Przetwornik z włókna szklanego był znacznie lepszy. Po prostu nie jest dla mnie wystarczająco dobry. Żaden z 3-calowych przetworników PE, które pasują, nie ma papierowego stożka. Myślę, że papier może być właśnie tym, czego potrzeba, aby złagodzić moje średnie tony. Kicker produkuje 2,75-calowy przetwornik średniotonowy KSC270, który brzmi tak, jakby mógł zadziałać. Zamówiłem go dzisiaj. Zdam relację, gdy go zainstaluję.
 
#7 · (Edited)
Hmm, nie miałem problemu z drzwiami mojego Mazdy? Było to w Mazdzie 3 z 2018 roku, ale każde drzwi mogą pomieścić wiele głośników przy odrobinie pracy. Tak, doświadczenie pomaga. ;) Powinieneś zobaczyć, co jest w moim bagażniku..... (patrz ostatnie zdjęcie) a to także codzienny kierowca, którym często jeździmy na weekendowe wycieczki wzdłuż wybrzeża Kalifornii i Oregonu o różnych porach roku. Słucham głównie smooth jazzu, więc wszystkie moje ustawienia są oparte na jednej stacji. Prawdziwy audiofil powie ci, że nie możesz uzyskać najlepszego dźwięku dla wszystkich rodzajów muzyki, więc najlepiej skonfigurować system na jeden typ i po prostu żyć z dźwiękiem z innych odtwarzanych utworów.
 

Attachments

#9 · (Edited)
Nie umieszczasz żadnego materiału wygłuszającego/redukującego w obszarze drzwi, kiedy tam jesteś?
Myślałem, że masz doświadczenie w budowaniu sprzętu audio? Cytat= "Budowałem głośniki domowe na początku lat 2000".
Dźwięk będzie się odbijał od wnęki drzwi, sprawiając, że nawet najlepsze głośniki będą brzmiały jak tanie głośniki zamienne. I wszystko, co zrobisz, to oszalejesz ze swoim korektorem lub procesorem dźwięku (najlepszym), aby to zrekompensować. Samochodowe systemy audio, choć mają pewne podobne cechy do domowych systemów dźwiękowych, ale wciąż zmieniające się środowisko i konfiguracja samochodowego systemu dźwiękowego są naprawdę moim zdaniem oparte na profesjonalnym wykonywaniu obu, co jest bardzo różne.
W latach 80. byłem właścicielem i prowadziłem sklep sprzedaży i serwisu Auto Sound. ;) Tylko mówię, zanim skrytykujesz moją odpowiedź. Próbuję tylko dawać sugestie i rady.

Musisz także umieścić głośniki wysokotonowe wysoko i skierować je w stronę kierowcy i pasażera z przodu, generalnie w słupkach. W drzwiach ma tendencję do anulowania pewnej jakości dźwięku, którą próbujesz osiągnąć. Możesz zainstalować głośniki wysokotonowe w obu obszarach, co bardzo ładnie uzupełni wysokie tony.
 
#11 ·
Głośnik wysokotonowy znajduje się w słupku. Tam umieściła go Mazda. Ja nie robiłem instalacji. Zrobił to mój instalator. Powiedzieli mi, że panel drzwi był zbyt ciasny, aby włożyć wygłuszenie. Może byli leniwi. Nie było mnie tam, kiedy to robili. Wybrałem jednak głośniki i zaprojektowałem zwrotnicę.
Nie wiedzieli, co robią lub mieli małe doświadczenie. Twoje własne zdjęcia pokazują obszary, w których można było to zastosować. Nawet trochę robi różnicę.
Obszar słupka jest uniwersalnym obszarem do montażu głośnika wysokotonowego, ale jestem pewien, że wiesz, że głośniki wysokotonowe są kierunkowe, więc pozycja jest najważniejsza. Niestety, większość, w tym fabryka, montuje je dla doświadczenia audio kierowcy i pasażera, więc staje się wyzwaniem, aby zmniejszyć wyjście prawego głośnika dla najlepszego doświadczenia audio dla kierowcy.
Nie jestem pewien, co masz na myśli, mówiąc "zaprojektowałeś swoje zwrotnice"? Używasz materiałów i komponentów już istniejących, aby dostosować częstotliwości do swojego systemu i środowiska dźwiękowego, a także wzmacniaczy głośnikowych. Innymi słowy, składasz istniejące komponenty. Ale jeśli nie odtwarzasz różowego szumu przez swój system, tak naprawdę nie masz pojęcia o końcowych wynikach, tylko o tym, co dobrze brzmi dla Ciebie?
Śmieszny komentarz na temat ludzi.... Zawsze mogłem to powiedzieć, a potem wiedzieć, jak budować lub sprzedawać głośniki i inny sprzęt związany z dźwiękiem klientowi, patrząc na to, jak ustawiają swoje istniejące regulacje tonów. Większość zna najczęstszy wzór "V" korektora lub cały bas podkręcony. LOL Wiedziałem, że ci klienci nie chcieli odtwarzać rzeczywistej, realistycznej, odtwarzanej lub muzyki na żywo.
 
#15 ·
Czytam właśnie wszystkie wasze komentarze, więc przepraszam, bo nie jestem dobry w głośnikach, ale mam nadzieję, że ktoś będzie mógł na to odpowiedzieć... Najwyższej klasy Mazda 3 Astina ma najwyższej klasy system dźwiękowy Bose... jest tam również osobny wzmacniacz... moje pytanie: co jest potrzebne do ulepszenia do dźwięku premium, takiego jak Astina, jeśli masz model podstawowy?
 
#16 ·
Czytam właśnie wszystkie wasze komentarze, więc przepraszam, bo nie jestem dobry w głośnikach, ale mam nadzieję, że ktoś będzie mógł na to odpowiedzieć… Najwyższej klasy Mazda 3 Astina ma najwyższej jakości system dźwiękowy Bose… jest tam również napisane osobny wzmacniacz… moje pytanie: co jest potrzebne, aby ulepszyć do dźwięku premium, takiego jak w Astinie, jeśli masz model podstawowy?
Czy pytasz o TO, JAK zdobyć system BOSE? Jeśli tak, to kilka tysięcy $$$$. Szczerze mówiąc, za koszt instalacji systemu BOSE w twojej Mazdzie możesz zbudować system dźwiękowy dostosowany do twoich osobistych preferencji w zakresie reprodukcji dźwięku.
 
#18 ·
Nikt by się tego nie domyślił, jeśli jest prawdziwym audiofilem. Najpierw musisz zastanowić się, czego dokładnie chcesz w systemie. Następnie musisz ustalić limit budżetu.

Usunąłem fabryczny system BOSE z mojego Mazdy 3 i zbudowałem kompletny, niestandardowy system dźwiękowy, który obejmował 70% dodatkowego materiału wygłuszającego i zupełnie nowy, niestandardowy dywan. Zrobiłem to, gdy Mazda miała mniej niż 3 miesiące. Wydałem około 4500. Cena detaliczna, gdybym zbudował ten sam system dla klienta, wyniosłaby blisko 7-8 tysięcy dolarów i to było w 2019 roku