Mazda3 Forums banner
1 - 20 of 1732 Posts

·
Registered
Joined
·
3,326 Posts
Discussion Starter · #1 ·
BUILT NOT BOUGHT!!!

mods so far:
Garrett gt35r
MINZER FAB Tubular Turbo Manifold
Tial 44mm wastegate
3in Stainless Steel Downpipe
HKS high power exhaust
Water to Air Intercooler
Tial Q BOV
1000cc RC Engineering Peak and Hold Injectors
Cosworth Intake Manifold
Eagle H beam rods
Arias pistons 8:0:1
Custom billet crank
Crower valve springs and retainers
Crower stage 2 cams
CFM adj cam gears
6 speed tranny swap
Custom Clutch Masters Twin Disk Clutch
AEM universal standalone engine managment
cable throttle body conversion
msd coils
Aeromotive fuel pressure regulator with return line
16 gal fuel cell
Dual walbro 255lph fuel pumps
Mazdaspeed 3 Valve Cover
Exhaust EVAC Scavenger
Cometic Headgasket
ARP L19 Headstuds
ARP Main studs
Keyed Crankshaft
Cosworth Throttle Body
Custom Ferrea Valves
Gauges and shit
AEM 5 bar Map sensor
MINZER Fab fuel rail

heres a couple of pics first one is a little teaser from today with the new turbo


engine bay with old turbo


custom gauge cluster i made


6 speed


and thats it for now will update with new pics later and some vids


here is some exterior pics of the car






blown stock block


figure i add a vid this is a crappy cell phone vid at 20 psi on the gt28r untuned



pic on micky thompson slicks hehe


350hp pull


me vs 400hp+ srt 4






 

·
Registered
Joined
·
1,027 Posts
Re: aminzer's build....finally nearing completion

woo hoo finally a thread!! gauges look good sick and i wanna see pics of your actual car too
 

·
Registered
Joined
·
6,530 Posts
Re: aminzer's build....finally nearing completion

:popcorn:

btw you would have to beat 569 whp if you want to set the new highest hp record for a street mazda 3...
 

·
Registered
Joined
·
3,589 Posts
Re: aminzer's build....finally nearing completion

looking good man. Can't wait to get more details on the car.
 

·
Registered
Joined
·
1,868 Posts
Re: aminzer's build....finally nearing completion

:drool: :drool: :drool: :drool: :drool: :drool: :drool: :drool: :drool: :drool: :drool: :drool: :drool: :drool: :drool: :drool: :drool: :drool: :drool: :drool:
 

·
Registered
Joined
·
3,326 Posts
Discussion Starter · #8 ·
Re: aminzer's build....finally nearing completion

o yea thats been my goal to hit 600whp.... i dont see why i cant, i mean i have all the same shit for the most part as xenon929 did same turbo...but i have headwork and cams, which alot of turbo cars can pick up anywhere from 50 to 100 whp from cams so i figure 600 on race should be easily accomplished
 

·
Registered
Joined
·
665 Posts
Re: aminzer's build....finally nearing completion

Did you swap tranny's with a speed? and is the tranny built??
 

·
Registered
Joined
·
1,608 Posts
Re: aminzer's build....finally nearing completion

He will make 600hp :)
 

·
Registered
Joined
·
390 Posts
Re: aminzer's build....finally nearing completion

car looks sick man. waitin for some videos now
 

·
Registered
Joined
·
3,326 Posts
Discussion Starter · #13 ·
Re: aminzer's build....finally nearing completion

[quote author=Bright on3 link=topic=136349.msg2938870#msg2938870 date=1234742695]
Did you swap tranny's with a speed? and is the tranny built??
[/quote]

its a speed tranny and no its stock gears...il see how they hold lol

[quote author=guido08 link=topic=136349.msg2938944#msg2938944 date=1234745443]
car looks sick man. waitin for some videos now
[/quote]
thanks...next weekend once i get the car up and running again with hopefully an intake manifold that holds il make some vids
 

·
Registered
Joined
·
1,027 Posts
Re: aminzer's build....finally nearing completion

i said that quote from the movie out loud when i first read that in your original post haha im a ricer
 

·
Registered
Joined
·
11,561 Posts
Re: aminzer's build....finally nearing completion

[quote author=aminzer link=topic=136349.msg2939727#msg2939727 date=1234765139]
lol alex.....i actually accomplished something fast and the furious didnt lol...."your lucky you didnt blow the welds on the intake manifold"
[/quote]

you...

but...


:dur:
 

·
Registered
Joined
·
3,326 Posts
Discussion Starter · #19 ·
Re: aminzer's build....finally nearing completion

[quote author=Mr.E link=topic=136349.msg2939731#msg2939731 date=1234765381]
i said that quote from the movie out loud when i first read that in your original post haha im a ricer
[/quote]

im deff not a ricer but i actually was just watchin that earlier today lol
 
1 - 20 of 1732 Posts
Top