Mazda3 Forums banner
1 - 20 of 61 Posts

·
Registered
Joined
·
345 Posts
Discussion Starter · #1 ·
If you don't know what this is, its a technique where you take 3 or more shots of the same scene, each with different shutter speeds. Then use PS or Photomatix to merge into HDR.
Results are very good I think.I used PS CS







Sorry about the crappy quality, its seem that M3F only links to the smaller versions.
 

·
Registered
Joined
·
9,374 Posts
alex, a comparison photo to show a before hdr shot would be nice.

also, SCALE DOWN THE PICS TO AT LEAST 800x600!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 

·
Registered
Joined
·
345 Posts
Discussion Starter · #3 ·
Ok Ok, I will show you sorta what its like and resize them..
These 1st four pictures are a series of the same shot. with different shutter speeds.
Then the last image is the HDR





And here is the HDR. I can make this look better having all the color information from the other 4.
Make sense now?
 

·
Registered
Joined
·
9,374 Posts
yeah i know how hdr shots work. i just wanted to see the before's .

i think your final pic is a bit too dark though.
 

·
Registered
Joined
·
9,374 Posts
there should be more detail in the background
 

·
Registered
Joined
·
9,374 Posts
here's a good example of hdr

underexposed -> hdr <- overexposed

 

·
Registered
Joined
·
345 Posts
Discussion Starter · #12 ·
yup perfect example, and they don't look as drastic on mine, partly because of the way you make the HDR.
PS CS is pretty mellow looking after it does it. .
Photomatix make them really extreme looking.
 

·
Registered
Joined
·
294 Posts
[quote author=Alx2056 link=topic=73098.msg1294067#msg1294067 date=1175009845]
Ok Ok, I will show you sorta what its like and resize them..
These 1st four pictures are a series of the same shot. with different shutter speeds.
Then the last image is the HDR





And here is the HDR. I can make this look better having all the color information from the other 4.
Make sense now?

[/quote]

I know nothing of photography, but that's actually hella cool. Kinda like photos in HD.

I really know nothing about photography. I've still got my trusty Polaroid...
 

·
Registered
Joined
·
309 Posts
whoa thats tite. do u need a dslr for these or you can just mess w/ the manual settings of any old digi camera and get something similar

also the hdr image looks so much better w/ the photomatix outcome compared to PS. is it free software?
 

·
Registered
Joined
·
9,374 Posts
you will get better results with a dslr though.
 

·
Registered
Joined
·
9,374 Posts
lol...yup!!!

it's not just you either. hahaha.
 
1 - 20 of 61 Posts
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.
Top